Care este diferenţa dintre Strabag-Cazicom şi RAJDP? 25 de ani….

Într-un articol recent spuneam de modul prost în care lucrează RAJDP Vâlcea şi că singura soluţie ca această regie să nu atârne ca o ghiulea de piciorul CJ Vâlcea, este privatizarea acesteia, adică externalizarea efectivă. Exact cum încercase pe vremuri Dumitru Buşe.

Sincer să fiu, la drumeagul ăla de 1 km de la intersecţia cu Băile Govora până spre staţiune eu nu făceam recepţia, păi acolo deşi asfaltul e turnat proaspăt şi marcat este un deal şi o vale. Adică dacă vrei să pui paharul cu apă pe bordul maşinii după ce parcurgi acel kilometru este vărsat tot pe pantaloni.

Deşi se spune că au unul din cel mai bun asfalt, când îl toarnă probabil că cei de la RAJDP îl tropăie cu picioarele.

În fine, spun asta pentru că am văzut comparaţia. Am fost la Olăneşti, Perişani, Stoileşti, Horezu, Şuşani şi Mădulari şi am remarcat modul cum lucrează asocierea Strabag – Cazicom. Da, asfaltul este de o planeitate exemplară, toate punctele de pe asfalt sunt complanare, nu cred că abaterea sare de 1 milimetru, am văzut profesionişti şi am văzut utilaje.

Deci se poate face lucru de calitate dar cu condiţia ca firmele să fie private, cum este în cazul de mai sus, Strabag şi Cazicom, iar pentru cine doreşte să vadă un pod absolut inedit pentru Vâlcea, îi învit să-l vadă pe cel realizat de Cazicom la Perişani, iar pentru cine vrea să vadă cum se toarnă 500 de metri de rigole pe zi, să vină la Şuşani şi la Mădulari.

Mai mult de atât, cred că deja această asocierea Strabag- Cazicom este una de succes, referindu-ne strict la calitatea lucrărilor şi care are un portofoliu în acest sens pentru licitaţiile următoare. Cu asemenea competitori firma de stat care trăieşte pe banii noştri, prin CJ Vâlcea, adică RAJDP-ul nu are nicio şansă să mai existe pe viitor

Ni se spune că RAJDP este o companie utilă în cazurile care ţin de intervenţii pentru reparaţii de urgenţă a drumurilor judeţene.

Dar un oficial important din cadrul Consiliului Judeţean a venit cu idee strălucită. Se pot împărţi aceste drumuri judeţene în pachete şi scoasă la licitaţie întreţierea şi repararea lor iar firmele care câştigă aceste licitaţii au obligaţia clară de a se ocupa de ele sub riscul sancţiunii maxime cu rezilierea contractului.

Prefer acum, după ce am văzut cum lucrează Strabag-Cazicom, să ştiu că drumurile şi aşa multe vai de capul lor, să fie în grija unor companii private şi nu a uneia de stat.

Am înţeles că la viitoarea autostradă Sibiu-Piteşti, asocierea Strabag-Cazicom se pregăteşte intens să participe. Le dorim succes la licitaţie, pentru că au dovedit performanţă şi calitate. Apropos, am văzut azi utialjele Cazicomului, mă refer la malaxoare şi la alte năzdrăvănii cum e maşina de realizat rigole, inginerul din mine era încântat când a remarcat acest aspect.

Acum două zile pe drumul judeţean Roeşti – Stăneşti, am văzut 10 lucrători ai RAJDP cu târnăcoape care făceau plombe. Adică decupau cu târnăcopul din asflat nişte buline, puneau asfalt proaspăt şi cred că îl bătătoareau cu lopeţile că altfel nu-mi închipui de ieşeau aşa cum ieşeau….Inginerul din mine, s-a revoltat pe cei 10 inşi care lucrau în Republica Socialistă Vâlcea….

AP

loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *