Cadoul de Paşte al Comisiei Eupene pentru Vâlcea: Autostrada!

Comisia Europeană a oferit cel mai frumos cadou vâlcenilor, forţând guvernul să pună pe lista de priorităţi pe primul loc autostrada Sibiu – Piteşti. Astfel începând cu anul 2017 vor începe lucrările la una din cele mai frumoase artere de circulaţie de acest gen din România, prima autostrada care va străbate munţii şi anume, Carpaţii Meridionali.

Acesata efectiv va pleca din Bascov se va îndrepta spre Curtea de Argeş, după care va merge spre limita cu judeţul Vâlcea, intersectându-l în comuna Runcu, exact în satul cel mai estic.

Ulterior această autostrada va merge tangenţial cu Vâlcea şi Argeşul până la Şuici şi  Sălătrucu, după care va intra definitiv prin Perişani în Vâlcea. De aici va coborî pe Valea Băiaşului până la Cornet(Racoviţa).

De la Racoviţa pe malul stâng al Oltului va continua drumul spre Câineni, unde pentru 1 sau 2 km va traversa râul după care va relua traseul tot pe malul stâng până la ieşirea din judeţ.

La Boiţa (Sibiu) va traversa Oltul şi actualul DN 7, va trece prin partea vestică a oraşului Tălmaciu urmând ca la Vestem să facă jocţiunea cu restul autostrăzii deja construite.

În total sunt aproximativ 117 km, valoarea fiind de 1,5 miliarde de euro, timpul efectiv de lucru fiind de 3 ani. Autostrada va avea mai multe viaducte şi va urca la diverse cote, oferind o panoramă unică pentru cei care o vor tranzita.

Nodurile importante vor fi cel de la Curtea de Argeş, cel pentru Râmnicu Vâlcea, unde tot prin finanţare europeană se are în vederea realizarea unui drum expres de 22 de km (nu se ştie traseul încă fie prin Runcu, fie prin Goleşti – Tigveni), cel de la Şuici pentru Călimăneşti, cel de la Cornet pentru DN7, Câineni şi Boiţa – Tălmaciu.

Acest tronson este ultimul care va închide culoarul Nădlac – Contanţa (port), deşi se discută, despre o posibilă continuarea a acesteia spre Vama Veche şi spre Tulcea (A4), dar prin finanţare internă.

Impactul acestei autostrăzi pentru Râmnicu Vâlcea şi pentru Vâlcea este extrem de important, dezvoltarea părţii de est devine un fapt împlinit, comuna Budeşti putând deja să-şi facă actele pentru viitorul parc industrial, Călimăneştiul va primi turism, ca şi Ţara Loviştei.

Nici platforma industrială nu poate fi scoasă din calcul, această devenind un activ situat la aproximativ 30 de km de viitoarea autostradă, dar în acest sens, municipalitatea trebuie să gândească de acum o modernizarea a drumului care trece pe la barajul Râureni şi fie se continuă drumul cu patru benzi de la sensul giratoriu în jos prin parcul industrial şi se gândeşte o străpungere în Calea Lui Traian după vechea groapă de gunoi, fie va fi regândit total drumul din zona pasajului Boromir.

Suntem în 2015, până în 2020 trebuie să ieşim la liman cu toate astea. De aceea, din acest moment Consiliul Judeţean şi Consiliu Local Râmnicu Vâlcea dar şi localităţile riverane acestei autostrăzi trebuie să se pună în acord şi să gândească o strategie directă pe potenţialul şi specificul fiecărei zone. Nu de alta, dar această autostradă, apropo duce la Paris, deci, din anul 2020, Râmnicul va fi legat direct de Europa Apuseană. Nu trebuie ratată această oportunitate.

Un fapt este însă bun, o certitudine, la Primăria Râmnicului, peste un an, nu va mai fi primar Ion Gigi Matei, deci avem speranţe că va fi bine.

Mihai IONESCU

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *