Bujoreniul este pol econonomic de dezvoltare pe inelul metropolitan al Râmnicului, în viziunea lui Gîngu

Bujoreniul, margine de nord a Râmnicului, oraşul mic burghez care se naşte acolo, unde curbura Oltului scapă din strânsura subcarpatica, se întinde ca un covor uriaş între staţiunea Călimăneştiului şi municipiul lui Mircea Voievod.

Un oraş al boierilor vlastelini – Bujorenu, Săltea, un frumos arhipeleag care înghite râul morilor, Muereasca, o localitate care se urcă până sus spre Vlădeşti, traversând păduri albe de mesteceni şi fag iar apoi se scaldă la est, în râul rege, Oltul nostru sfânt.

„Este o localitate care îşi caută tempo-ul. E normal să porneşti la drum printr-o delimitare clară a unor proiecte care să vizeze mai multe paliere. Atragerea de noi rezidenţi, această vecinătate cu Râmnicului prezintă şi un mare avantaj prin faptul că suntem o destinaţie favorită pentru mulţi râmniceni. În acest sens noi trebuie clar să delimităm prin PUG, să îmbunătăţim prin infrastructură zonele de noi locuinţe, de noi cartiere rezidenţiale care să respecte însă natura. Pe parte economică, mai multe companii au deja aici head-office-ul sau vor să şi-l mute aici, vor să dezvolte sau să extindă afacerile. Şi este foarte bine că asta aduce locuri de muncă, o creştere a veniturilor locale, diminuează şomajul şi deschide o perspectivă de a putea finanţa sau cofinanţa proiecte locale. Latura culturală, Bujoreniul deţine un uriaş patrimoniu vâlcean, este vorba de Muzeul Satului, unde sunt adunate toate bijuteriile judeţului, monumente de arhitectură. Ştiu că şi aici, Consiliul Judeţean are câteva proiecte care să stimuleze creşterea numărului de vizitatori. În acest sens, putem miza astfel şi pe o coordonată turistică, prin crearea unui areal unde, la poalele dealurilor, lângă natură, să putem construi astfel sau stimula investiţii în acest sens”, spune primarul interimar, Gheorghe Gîngu.

Tot el mai menţionează că lucrurile trebuie văzute clar în perspectivă şi mai ales în domeniul feroviar.

„Ştim că în Master Planul de Transport, după anii 2020, se are în vedere reluarea proiectului Vâlcea-Vâlcele. Da, pare un orizont de timp îndepărtat dar noi trebuie să fim pregătiţi pentru că în acel moment, Bujoreniul devine unul din cele mai importante noduri de cale ferată pentru cele două rute – cea spre sudul României şi cea spre Bucureşti. Aici urmând a fi cea mai mare descărcare de mărfuri şi pasageri, mai mare decât în Râmnicu Vâlcea. Aşadar sectorul de transporturi este prioritar pentru noi, de aceea avem şi programe de realizare a unor legături clare rutiere cu Vlădeşti, unele noi cu Râmnicu Vâlcea şi cu Muereasca”, a mai adăugat edilul din Bujoreni.

Şi nu în ultimul rând, Gângu spune că dimensiunea socială este un alt palier.

„În Bujoreni există şi cetăţeni defavorizaţi. Nu puţini din păcate. Aici ne vom ocupa clar de programe privind inserţia în societate, inserţia pe piaţa muncii, condiţii civilizate de trai, mai multe facilităţi şi acces la educaţie, un program de mediatori şi consiliere. Şi nu în ultimul rând securitatea şi siguranţa cetăţenilor. Traficul rutier este unul uriaş şi din păcate, statistica accidentelor ne pune în judeţ pe un loc fruntaş. Aici împreună cu poliţia, cu comunitate vom căuta soluţii, astfel încât viaţa să aibă prioritate. Vom vedea cum am putea concepe pasarele de trecere, o limitare de viteze, eventual sensuri giratorii acolo unde se impun, fluidizarea traficului spre Muereasca şi Dăeşti. Sunt multe lucruri pe care le vom discuta împreună cu cetăţenii, vom gândi un program regulat de analiză în fiecare sat şi vom asculta toate problemele şi tot ce se va aplica, va fi categoric spre binele comunităţii”, conchide Gîngu.

De altfel actualul primar interimar, este şi candidatul social-democraţilor vâlceni la alegerile parţiale din iulie pentru funcţie de primar al comunei Bujoreni.

AP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *