Buican cere Ministerului Transporturilor un nou drum de legătură cu autostrada, nu DN73C

Potrivit liderului PNL Vâcea, deputatul Cristian Buican, cel care în ultimii ani a fost cunoscut drept un susţinător al prioritizării Autostrăzii Sibiu – Piteşti, Ministerul Transporturilor trebuie să respecte Master Planul de Transport şi să implementeze o nouă legătură a Râmnicului cu această autostradă.
„Nu am nimic, ba dimpotrivă, este foarte bine că Ministerul Transporturilor are în plan reabilitarea DN73C, Râmnicu Vâlcea – Goleşti – Curtea de Argeş, dar nu aceasta este legătura Râmnicului cu Autostrada Sibiu – Piteşti!
În Master Planul de Transport există finanţare şi o prioritizare pentru un nou drum, numit centura ocolitoare a Râmnicului, în lungime de 22 de km, aşa cum apare în documente. Deci este un drum nou, expres, special pentru a uni municipiul şi zonele industriale aferente acestuia cu autostrada Sibiu – Piteşti. Este cu totul diferit de reabilitarea DN73C, un drum care nu are cum să fie transformat într-un drum de mare viteză. De aceea, recomand celor de la Transporturi să abordeze, în acelaşi timp cu proiectul autostrăzii, şi acest drum expres, pentru care există finanţare, care a fost aprobat la Bruxelles, drum expres prin care Râmnicu Vâlcea se leagă cu autostrada”, a precizat Buican.
Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a dat asigurări joi, la Râmnicu Vâlcea, că, până în anul 2020, se vor finaliza tronsoanele Sibiu – Boiţa şi Piteşti – Curtea de Argeş, odată cu reabilitarea DN73C, legătura Râmnicului cu autostrada Sibiu – Piteşti, notează revista Capital.
„Zilnic avem întâlniri cu echipa care se ocupă de autostrada Sibiu – Piteşti, pentru că este prioritatea 0 a companiei şi a ministerului, inclusiv DN73, care se va moderniza. Prima veste bună este că am decalat termenul din 2023 în 2021, iar sectoarele de capăt, Sibiu – Boiţa şi Curtea de Argeş – Piteşti, vor fi gata chiar în 2020, odată cu DN73 modernizat, care va asigura o descărcare elegantă pentru cei care vor să meargă spre Râmnicu Vâlcea, Gorj şi mai departe. Altă veste bună este că, de săptămâna aceasta, de luni, au început lucrările pe teren pentru studiile geo, adică au început exact în ziua în care erau planificate. Au rămas în discuţiile din toate variantele, varianta 1 şi 7. Partea bună este că 80% din traseu este comun, şi pe acest traseu au început forajele”, a precizat ministrul Transporturilor.