Budești sau cum o investiție străină te aruncă pe primul loc în topul economic

În urmă cu mai bine de 10 ani, comuna Budești se afla undeva între primele 20 de localități rurale ale Vâlcii. O poziției decentă, având în vedere că localitatea se află în perimetrul metropolitan al Vâlcii, loc unde se mutau orășenii iar diferiți agenți economici optau pentru a dezvolta o mică afacere în zonă.

Budeștiul nu era nici sărac, nici bogat, avea un buget relativ ok dar, administrația nu putea spera la lucrări de anvergură. Să nu uităm că drumul județean care traversa localitatea de la nord la sud, la granița cu Galicea nici măcar nu era asfaltat. Nu era considerată o rută importantă de tranzit.

În urmă cu 6 ani, au apărut primele discuții cu privire la dezvoltarea unor afaceri pe terenul aflat la limita cu municipiul Râmnicu Vâlcea, acolo unde se află peste 100 de hectare de teren, liber de sarcină, folosit în urmă cu 40 de ani, ca bază pentru șantierul hidrotehnic, atunci când s-a construit CHE Râureni.

Mici industrii de servicii au apărut, timid, până când un mare concern din industria automotive a demarat cea mai mare investiție greenfield din Vâlcea, de până la acea oră.

O investiție a unei corporații care a schimbat cu totul viața economică a localității Budești, propulsând comuna pe primul loc în topul economic al comunelor vâlcene și pe locul 6 din totalul celor 89 de localități din județ.

Și asta se întâmplă în ultimii 3 ani. Budești fiind astfel numit tigrul economic al Vâlcii, alături de marele concern, venind și alți investitori privați români și străini. În acest sens, a apărut de la sine, Parcul Industrial Budești, o denumire neoficială dar care delimitează toată zona cuprinsă în zona de vest a comunei Budești care se învecinează cu Râmnicul pe malul stâng al Oltului.

”Da, avem un buget bun dar asta înseamnă că și investițiile, așteptările sunt mari. Casă mare, cheltuială mare. Avem o populație care are alte așteptări de la noi, de la administrație, se impun cu totul standarde de confort, Budeștiul trebuie să aibă toate utlitățile specifice unui oraș. Au întârziat foarte mult lucrările la gaze și din cauza schimbării de legislație dar putem spune că suntem pe ultima sută de metri și în perioada următoare vor demara aceste investiții. Comuna se află acum pe punctul de a delimita foatrte exact de ceea ce înseamnă profilul industrial de zona rezidențial. Zona economică va fi concentrată în vecinătatea Râmnicului pentru a facilita transportul salariaților. S-a creat și al doilea drum de legătură cu orașul. Zona rezidențial spre zonele împădurite, departe de zona industrială. Vom monitoriza respectaerea criteriilor de urbanism pentru a avita să ajungem cândva un oraș dormitor. Vrem să păstrăm farmecul și pitorescul pe care îl oferă comuna noastră”, spune Ionel Vlădulescu, primarul din Budești.

Acesta adaugă faptul că există spații pentru a mări Parcul Industrial din comună și că odată cu avansul economic al României și cu ridicarea treptată a salarizării, la un moment dat va exista o stopare a migrației forței active și o creștere a numărului de angajaț.

Până în prezent numărul de salariați care lucrează în societățile economice din Budești se apropie de 4000.

Și din punct demografic, populația comunei vâlcene Budești se află îăn creștere, fiind a doua comună din Vâlcea, ca număr de pupulație dar ritmul accelerat al creșterii probabil o va propulsa pe primul loc, odată cu introducerea gazelor naturale.

Mai mult localitatea va deveni și una tranzitată după ce drumul județean modernizat prin POR va fi finalizat, el devebind o rută foarte conbenabilă ca alternatuvă pentru DN 64. Mai ales că drumul județean paralel cu Oltul face legătura în zona de sud cu un alt drum național, DN 67B.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *