Bombă cu ceas in Tara Lovistei. Ceea ce ar trebui sa fie o reușită se poate transforma in dezastru

Ceea ce pentru cei 8.000 de locuitori din Tara Lovistei însemna in urmă cu un an o veste minunată se poate transforma intr-o catastrofă rutieră in doar doi ani.

Astfel, acum un an, Consiliile Județene  Vâlcea și Argeș au primit o veste buna. Drumul județean Caimeni – Boisoara – Titesti- Perisani – Salatrucu, fostul DN 7D, a obținut finanțare prin Anghel Saligny. Astfel după 30 de ani de eforturi, acest drum atât de disputat politic si electoral, unul istoric, folosit de 2000 de ani ca drum de legătură între Ardeal și Muntenia va fi asfaltat.

Potrivit președintelui CJ Vâlcea acest drum se afla pe circuitul avizelor iar din primăvară ar întra în execuție. Un drum care are o lungime de aproximativ 40 de km, din care 30 sunt în Vâlcea.

Numai că, până aici durează veștile bune pentru locuitorii Lovistei.

Acum urmează dezastrul. Care nu are legătură cu cele de mai sus. Decât cu faptul că acest drum care are parametrii de drum județean (latime carosabil) este o scurtătură vitală între Caineni și Curtea de Argeș. El  scoate din calcul Valea Oltului (defileul), Călimănești, Râmnicu Vâlcea etc.

Bun. Numai că în 2025 – 2026 se preconizează a se finaliza și  Autostrada București- Curtea de Argeș (lot 5).  Iar loturile 2 și 3 vor fi doar în lucru.

Ce înseamnă asta? În varianta în care drumul județean de care am vorbit mai sus se va finaliza și el în 2026, ce urmează?

Simplu. La mintea cocosului, tot traficul dinspre Sibiu sau dinspre București se va descarca la Curtea de Argeș, respectiv la Caineni în acest drum. Adică 40.000 de vehicule zilnic vor traversa Țara Lovistei, abandonand DN 7. Că doar nu o sa fie unii nebuni sa nu folosească o scurtătură de 40 de km în loc de un drum de 100 de km.

Da, pe drumul județean care trece razant prin 4 comune vâlcene, chiar pe lângă case de multe ori vor circula TIR-uri, mașini, va fi trafic infernal pana când loturile 2 și 3 vor fi gata. Să ne imaginam ce înseamnă asta? Catastrofă. Structuri de rezistenta la case, carosabil reparat aproape lunar.

Ce e de făcut? Sincer, nu știm. A cui e vina? A Ministerului care a început autostrada invers. Trebuia loturile 2 și 3 sa fie primele construite.

Consiliul Județean Vâlcea este obligat la proiectul tehnic sa gândească traficul care va urma iar structura drumului sa permită un astfel de trafic. Restricții de tonaj? Nu ai cum. În primul rand pe acolo circulă mașini de lemne (sunt parchete, obsti) și vor circula și camioanele constructorilor care vor lucra la loturile 2 și 3.

Da, se va salva probabil comună Golești si comuna Ciofrangeni de traficul infernal dar catastrofa va cădea pe 4 comune vâlcene și una argeșeană. Exact în Tara Lovistei.

Așadar o veste minunată pentru locuitorii din Tara Lovistei vine la pachet cu o bomba cu ceas. Doamne Ferește, acest drum trebuia de mult asfaltat și e musai sa fie reabilitat dar trebuie gândit de pe acum ce vom face cu traficul pe care îl va suporta cel puțin 4 ani, pana când loturile 2 și 3 ale autostrăzii vor fi finalizate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *