AVERTISMENT NEGRU: La vară, traficul pe Valea Oltului va fi un coșmar, mult mai rău decât în anii precedenți

În preajma sărbătorilor, drumurile naționale se aglomerează și mai mult, iar accidentele se înmulțesc. Acest fenomen se întâmplă, se pare, din cauza faptului că transportatorii încearcă să ducă marfa la timp până la impunerea restricțiilor de circulație.

”Una dintre explicațiile aglomerației suplimentare din această perioadă este faptul că transportatorii, în perioada de Paște au interdicție de a circula pe anumite sectoare de drum. Și atunci încearcă să recupereze timpul de dinainte de restricționare, mergând cu viteză mai mare.

Mergând mai hazardat apare riscul de accident, accidentele au ca urmări și blocaje în trafic, iar de aici se produce și aglomerația. Avem aproximativ același număr de participanți la trafic însă accidentele segmentează circulația pe perioade mai lungi de timp. Iar această situație apare frecvent în perioada sărbătorilor, înainte de a se institui restricțiile.

Lucian Diniță, fostul șef al Poliției Rutiere, spune că acest drum (DN 7) are probleme de foarte mult timp. Iar acest lucru se întâmplă pentru că nu prea există rute ocolitoare convenabile pentru șoferi. Astfel că oamenii preferă să se chinuie în traficul infernal decât să ocolească sute de kilometri pentru a evita aglomerația de pe Valea Oltului.

”Se cunoaște foarte bine faptul că DN7 este un ”drum al morții”. Este singurul drum, în acest moment, care face legătura între sudul și nordul țării. Dacă DN7 s-a blocat, nu prea ai pe unde să ocolești. Există varianta să mergi prin Târgu – Jiu, să ieși pe la Petroșani, însă acest lucru înseamnă un ocol de vreo 300 de kilometri. Atunci toți transportatorii preferă acest drum. Și de aici apar și astfel de accidente cum a fost cel cu două tiruri de zilele trecute.

Apoi, este un drum prevăzut cu o singură bandă pe sens. Nu ai unde să te extinzi pentru că în stânga e muntele, în dreapta este apă”, a explicat Lucian Diniță pentru Ziare.com.

Potrivit fostului șef al Poliției Rutiere, acest drum a fost întotdeauna cu probleme iar ”autoritățile nu au ce să facă aici”. ”Este vorba despre infrastructură. Din acest motiv se și construiește Autostrada Pitești-Sibiu care este în diferite stadii”.

Lucian Diniță a explicat că ”punctele nevralgice” de pe acest drum sunt Călimănești, Căciulata, Brezoi, Boița.

Referitor la aglomerație, Diniță este de părere că ce este mai greu încă nu a venit.

”Toți transportatorii încearcă să-și revigoreze afacerile pentru a recupera pierderile din anii de pandemie. Și încă nu a început sezonul estival. Atunci va fi și mai tragic.

Sunt mai multe mașini față de acum doi ani.

În plus, mai este o situație. Este tendința țărilor vestice de a-și reînnoi parcul auto după ce se discută despre deathline-ul când mașinile pe motorină și pe benzină nu vor mai avea acces în centrele orașelor, fiind admise doar cele electrice.

Astfel că vesticii au încercat să scape de aceste mașini iar mulți români au profitat de acest lucru și, chiar dacă aveau câte două mașini pe familie, au achiziționat și pentru copiii care au îndeplinit vârsta pentru a-și lua permisul de conducere. Sunt deci mai multe mașini dar infrastructura este aceeași”, a mai spus Lucian Diniță.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *