Autostrăzi: Piteşti – Craiova în 2020, Sibiu – Piteşti 2022, Târgu Mureş – Borş 2018

In 2018, cand vom aniversa centenarul Marii Uniri, Romania va avea o singura autostrada noua, care ne va lega prin Targu-Mures si Cluj de Ungaria.

Asta prevede Masterplanul general de transport care a fost aprobat azi de Guvern, dupa doi ani de dispute intense. Si tot astazi, cabinetul a decis sa reorganizeze ‘‘Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale”. Mai exact sa ii lase doar intretinerea, iar pentru constructia noilor sosele sa se infiinteze ”Compania Nationala de Investitii Rutiere”.

Masterplanul general de transport stabileste principalele proiecte de autostrazi si cai ferate in urmatorii 20 de ani. Prima forma a proiectului, lansata in 2014, a fost intens contestata, pentru ca prevedea renuntarea la autostrada Sibiu-Pitesti, finantata de Uniunea Europeana, in favoarea celei de pe Valea Prahovei, Comarnic-Brasov, finantata doar din bugetul national.

In cele din urma autostrada Sibiu-Pitesti a redevenit prioritatea-zero, dar din cauza reliefului muntos va fi gata abia peste 6 ani, in 2022. Planificarea actuala spune ca prima autostrada complet noua va fi tronsonul dintre Cluj si Bihor al Autostrazii Transilvania, care va fi gata in 2018, anul cand si Ungaria a promis ca va ajunge la Bors cu propria autostrada.

masterplan

Masterplanul este destul de optimist si stabileste ca in 2020 sa se dea in folosinta alte 3 autostrazi: Craiova-Pitesti care este ceruta insistent de cei de la Ford, Sibiu-Brasov, dar si prima autostrada din Moldova: Targu-Neamt – Iasi- Ungheni.

Moldova va fi legata de Muntenia abia in 2022, cand este programata finalizarea soselei de viteza Ploiesti – Buzau – Bacau – Suceava, insa doar ca drum expres. In acelasi an se vor finaliza simultan si cele doua autostrazi montane, pana acum concurente: Sibiu – Pitesti si Comarnic Brasov.

Si tot in 2022 Masterplanul prevede finalizarea noului inel de centura al Capitalei, la nivel de autostrada. Dar toate aceste noi sosele nu vor mai fi construite de actuala Companie Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale. Guvernul a decis sa reorganizeze CNADNR, care sa se ocupe cu intretinerea soselelor, iar pentru constructia de noi autostrazi va infiinta o companie separata, botezata Compania Nationala de Investitii Rutiere.

loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *