Autostrada Bucureşti – Nădlac a scos traficul din Făget, din păcate pentru Piteşti-Sibiu mai avem de aşteptat

Inaugurarea primului tronson al lotului II din autostrada care leagă judeţele Timiş şi Hunedoara (Lugoj-Deva), pe o lungime de 17 kilometri, înseamnă scoaterea traficului rutier din oraşul Făget şi din comuna Dumbrava.    Începând din 6 martie se poate circula pe drum rapid de la frontiera cu Ungaria, de la Nădlac, spre Arad, Timişoara şi Lugoj, iar de acolo până în dreptul localităţii Margina.

De la Margina se construieşte acum al doilea tronson, de 13 kilometri, care va merge până la Coşeviţa. Aici se află limita dintre judeţele Timiş şi Hunedoara.

Lotul II Lugoj-Deva este construit de asocierea Salini Impregilo SpA şi S.E.C.O.L, iar valoarea contractului încheiat în octombrie 2013 este de 562,73 milioane lei, fără TVA, din care 85 la sută reprezintă finanţare de la Uniunea Europeană.   Alte două tronsoane ale autostrăzii, aflate deja în judeţul Hunedoara, se află în şantier. Autostrada Lugoj-Deva va avea, în final, o lungime de 99,5 kilometri.

În continuare, pe lotul 2 se așteaptă licitația ptr eco tunelurile depe tronsonul Margina – Holdea./ jud Hunedoara/,lot de 10 km, pe care constructorul are lucrări avansate , spre zona Zorani./ km 45- 48/
Pe lotul 3 , finalizat încă de anul trecut în proporție de 70%, constructorul s-a concentrat pe montarea zidurilor antizgomot, fiind finalizati pe mai mulți km, s-a turnat suprabetonarea pe calea spre Deva a podului peste Mureș, iar în prezent se toarnă suprabetonarea pe podul metalic peste calea ferată dublă Arad- Deva, de la nodul ILIA. Firmele de electricieni lucrează la montarea stîlpilor de iluminat public/ parcări și poduri/ dar și la iluminatul ecoductului de 70 m de la km58,7.

Se lucrează de asemeni la parcările de la km 59,7/ stînga și dreapta/
Ca lucrări cu un mare volum de umpluturi avem cele de la podul peste calea ferată Lugoj Ilia/ nodul Dobra –Grind/ darși i umpluturile de la nodul Ilia, între podul de cale fertă și cel rutier peste Dn 7.
Cred că odată cu venirea primăverii, și implicit a vremii mai calde, constructorul va începe turnarea asfaltului de uzură, pe circa 15km.
În sfîrșit , pe lotul 4 avem de doua zile marea bucurie a eliberării avizelor de mediu și de construire pe sectoarele C și D, de circa 10km, de la Brănișca la Șoimuș, avize așteptate din martie 2016.
Reprezentanții constructorului , cu care am discutat, au avut o abordare de maxim entuziasm a lucrărilor, au venit cu peste 400 persoane- ingineri, tehnicieni, mecanici utilalaje, au reluat lucrările în forța- la km 86, drumul spre Rovina, la km 99/Șoimuș/ se lucrează la decopertarea pilonilor forați, pentru pregătirea cofrajelor ptr supratraversara DN peste Mureș și, în continuare, spre Deva.
Pe acest tronson vom avea lucrări de mare spectacol- trei viaducte, unul la Brănișca și 2 la Soimuș, unde autostrada va avea traseu amonte de localitatea Șoimuș, sus pe deal, coborînd apoi pe valea Mureșului.

Primăvara și vara 2017 va prezenta lucrări- și implicit imagini foto interesante, pe care la aștept cu nerăbdare. Neoficial, constructorul afirmă că dorește finalizarea lucrărilor pînă la finele lui 2017, lucru pe care și eu îl cred absolut posibil.

Din păcate  românii nu vor vedea nici în 2017 vreun utilaj de construții pe șantierul autostrăzii Sibiu Pitești. Aceasta în pofida faptului că, după cum promite ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, în luna iulie ar putea demara licitația pentru proiectarea și execuția capetelor de autostradă Mai mult întreaga autostradă va fi gata până la sfârșitul mandatului lui, spunea Răzvan Cuc acum două săptămâni la Pitești.

Pentru 2017 nu a fost prevăzut niciun leu pentru constructor, ci doar pentru pregătirea documentației tehnice, etapă în care această autostradă se găsește de ani buni.

Totuși, autostrada e prioritate zero. „Coridorul IV, care include şi secţiunea de autostradă Sibiu- Piteşti este prioritar pentru noi. În momentul de faţă, acest tronson este în stadiul de elaborare a studiului de fezabilitate . Avem bani pentru proiectul de studiu de fezabilitate. (..) În cursul acestui an, până la sfârşitul lunii iulie, vom putea demara procedura de licitaţie pentru proiectare şi execuţie a capetelor de autostradă, secţiunea 1 şi 5. Nu se pune problema de finanţare a acestor proiecte. Vor avea sumele necesare. Ne-am asumat ca acest coridor să fie închis până la sfârşitul mandatului”, spunea la începutul acestei luni ministrul Răzvan Cuc.

AP

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *