Andrei Gheorghiu: Redefinirea economică a judeţului Vâlcea şi nu repornirea, înseamnă aducerea municipiului la realităţile prezentului
Liderul progresiştilor vâlceni, Andrei Gheorgiu a declarat pentru Râmnicu Vâlcea Week, că „dezvoltarea judeţului”, depinde de 20 de km de drum şi asta se va întâmpla doar în următorii ani, funcţie de interesul pe care guvernanţii îl vor acorda pentru infrastructură.
Repornim Vâlcea? E corect?
„Cred, că este prea preţios spus, această formulare. Vâlcea nu stă, nu e inertă. Faptul că s-a dezvoltat haotic până în prezent, nu înseamnă că a murit. Au fost domenii care s-au închis sau sunt în curs de lichidare, alte domenii care sunt la început. Nu repornim Vâlcea, noi o punem pe axa normală de dezvoltare, în contextul actual economic, al acestui mileniu, al noilor norme, al noilor tehnologii. Nu mai suntem în anii 70, ai erei industriale, a furnalelor şi combinatelor. Vâlcea nu are nevoie de poluare, Vâlcea însă poate oferi şi altceva. O dezvoltare modernă, dacă ştim să ne concentrăm pe ce oferă viitorul”
20 de km de drum, inima economică a judeţului Vâlcea
„Un mare succes pentru Râmnicu Vâlcea, în viitorul apropiat, cu atât mai mult dacă vom avea un guvern USR sau centrat în jurul USR, va fi faptul că vom beneficia de 20 km de investiţii, adică o mare oportunitate pentru a dezvolta clustere, parcuri de logistică, subsidiare ale unor companii, etc. Cum, vă întrebaţi? Prin Autostrada Sibiu – Piteşti şi legătura ei cu Râmnicu Vâlcea. Ce este de fapt o autostradă? Pe scurt, este un drum de mare viteză, construit pentru a evita/ocoli marile aglomerări urbane, cu cel puţin 2 benzi pe sens, fără intersecţii şi cu posibilităţi de a rula cu viteze de cel puţin 100 – 120 km/h. Autostrăzile în toată lumea nu trec prin oraşe (în faza iniţială), ele pot deveni ulterior prin dezvoltarea şi extinderea unui oraş, autostrăzi urbane. Ceea ce probabil s-ar putea întâmpla şi la Vâlcea peste 10 ani. Până atunci însă, legăturile între oraşe se fac doar prin drumuri naţionale iar de regulă, acestea ajung până în centurile oraşelor, în timp ce legăturile dintre oraşe şi autostrăzi se fac prin bretele, drumuri expres care variază între 1 – 50 de km, funcţie de distanţe. La noi, vorbim de 20 de km, Râmnicu Vâlcea – Tigveni, sector care a intrat deja în licitaţie, la nivel de proiect tehnic.
Breteaua de legătura cu Autostrada, redefinirea economică a judeţului.
Ce înseamnă pentru Râmnicu Vâlcea, faptul că avem 20 km distanţă între oraş şi A1? Înseamnă enorm, mai ales că pe aceşti 20 km se preia tot traficul dinspre Târgu Jiu, adică, se va colecta tot tranzitul dinspre Oltenia de Nord spre A1. Această bretea va industrializa toată zona, Budeştiul este deja un vector în acest sens, va reînvia Goleştiul şi va impulsiona total porţiunea argeşană din Ciofrângeni şi Tigveni. În toată lumea, pe aceste bretele de legătură, se contruiesc adevărate parcuri de logistică, subsidiare ale marilor corporaţii, moteluri şi pensiuni, outleturi, mici şi mari industrii, etc. Aici este cheia care priveşte viitorul Râmnicului. Evident pe parcurs se poate gândi şi o extensie spre vechea platformă socialistă Râureni, printr-un drum de legătură: Budeşti spre DN 64. Dar, revin la cei 20 de km de lot 6, cum este cunsocut, aici rezidă redefinirea economică a judeţului nostrum.
Mii de locuri de muncă, industrie flexibilă, investiţii străine directe, Greenfield
Cei 20 km de bretea pot însemna mii de locuri de muncă, pentru că aşa cum am spus, acest coridor uneşte nu doar Râmnicu Vâlcea dar şi toată Oltenia de sub munte, până la Târgu Jiu, cu A1. Deci un trafic uriaş, un tranzit de mărfuri şi pasageri care va genera pe orizonatălă un complex uriaş de industrii pe cei 20 km de drum expres dintre Râmnic şi Tigveni. Tot polul economic al Râmnicului se va muta în zona de est. Vedem ce înseamnă zona din apropierea Bucureştiului, deja de la km 30, se intră într-un areal divers economic. La fel şi Piteşti, am văzut ce înseamnă la Gyor, în Ungaria, ce însemană apropierea de autostradă. Nu trebuie să mai gândim în paradigmele industriei vechi, ci ne adaptăm noilor tehnologii. Investiţii private străine, investiţii Greenfield, asta înseamnă. Totul depinde de rapdiditatea cu care vom avea atât segmentul Sibiu – Bucureşti şi implicit, segmentul Râmnicu Vâlcea – Tigveni.
Modelul poate fi repetat pe sectorul Călimăneşti – Berislăveşti – Şuici (A1)
Acelaşi lucru se petrece mai sus, la Călimăneşti, unde avem breteaua de legătură, care a intrat în execuţie, pe finanţare europeană: Jiblea – Sălătrucel – Berislăveşti – Şuici(nod A1). Avem la fel, tot aproximativ 17 km distanţă între staţiunea vâlceană şi autostradă. Asta va implica dezvoltarea zonei de tranzit, a celor 2 localităţi, o dinamică a turismului la poalele Coziei. Vom putea vorbi atunci de un pol turistic Călimăneşti – Sălătrucel – Berislăveşti, zonă riverană acestei autostrăzi.
Nici Valea Oltului şi nici vechiul drum DN 7 nu vor pierde
În concluzie, prin Autostrada Sibiu – Piteşti, Vâlcea nu pierdem nimic, ci câştigăm 20 km de oportunităţi de afaceri, atât în zona Râmnicului, cât şi în zona Călimăneştiului. Depinde de autorităţile locale să atraga cât mai mulţi investitori pe aceste bretele…Iar USR are echipe care deja lucrează în acest sens.Asta nu va însemn a o moarte a DN 7. Drumul Naţional 7 este util prin legătura directă cu Piteştiul şi pentru tranzitul strict dintre cele 2 oraşe, drumul de pe Dealul Negru va rămâne o variantă foarte utilă, numai că va fi un trafic mult mai fluent şi vom avea o altă repartizare a numărul de autovehicule pe cele 2 rute. Şi nu în ultimul rând, Defileul Oltului, poate avea altă perspectivă pe viitor, fiind degrevat de traficul greu. O perspectivă turistică şi investiţii care să pună în valoare acest sepctaculos traseu montan.
Andrei Gheorghiu este candidatul USR, la primăria Râmnicu Vâlcea.
Autostrada ne-a ocolit !!! Si asta am cerut o noi valcenii chipurile sa nu ne polueze. Este cea mai mare pierdere. Sibiul Timosoara Aradul nu se simt poluati? S-a gresit si acum incercam sa reparam. Autostrada aveam si pina acum ….la pitesti 60 km. Am mai redis distanta doar.