Alertă! Valea Oltului se va inchide de mai multe ori in următorii 5 ani, sustin specialistii
Închiderea circulației pe DN7 – Valea Oltului pentru o lună, până pe 9 august, este doar începutul unei serii de restricții care vor fi impuse periodic pe DN7, în următorii cinci ani, în timpul lucrărilor de execuție a celor 31 de kilometri din sectorul Boița-Lazaret al viitoarei autostrăzi Sibiu-Pitești. Ionuț Ciurea, director executiv al Asociației Pro Infrastructura care monitorizează marile proiecte de infrastructură din România, a explicat la emisiunea „În fața ta” de la Digi24, că în prezent se efectuează lucrări de defrișare necesare pentru accesul echipelor de foraj geotehnic, în cadrul etapei de proiectare.
Ciurea a subliniat că restricțiile pe DN7 vor continua, deoarece autostrada intersectează DN7 în mai multe puncte majore, pe 5-6 kilometri, ceea ce va necesita închideri totale sau restricții de trafic pe durata lucrărilor propriu-zise de execuție, care nu au început încă. Lucrările de execuție vor include, printre altele, turnarea betonului, ridicarea grinzilor și manipularea unor cantități mari de pământ, toate acestea fiind imposibile fără a afecta traficul pe DN7, a mai spus Ciurea.
El a criticat autoritățile de la Ministerul Transporturilor, susținând că acestea vând publicului „o iluzie”, făcând promisiuni nerealiste cu privire la durata și impactul restricțiilor de trafic pe DN7.
„Domnul Grindeanu și cu mai marii din Transporturi ne tot vând o iluzie, gaura de la covrigul din Buzău. Că: domnule, stați liniștiți, că suferiți o lună. (…) Doamne ajută să fie o lună sau trei săptămâni. Suferiți atât, și după aceea nu o să mai închidem, nu o să mai aveți probleme. Fals. Ăsta este doar aperitivul. Felul principal va fi în momentul în care DN7 va avea fie închideri totale, fie restricții la paletă pe timpul lucrărilor. Pentru că autostrada, pe vreo 5-6 km, în vreo 5-6 puncte majore, intersectează DN7. Și nu putem să turnăm betoane chiar fără niciun fel de restricție. Nu putem să ridicăm grinzi fără niciun fel de restricție. Nu putem să mutăm mii, sute de mii, poate chiar milioane de metri cubi de pământ, fie excavație, fie rambleu, să așezăm terasamente, fără niciun fel de deranj în DN7”, a explicat Ionuț Ciurea la emisiunea „În fața ta” de la Digi24.
Defrișările pe acest sector din viitoarea autostradă, care includ tăierea a aproximativ 20.000-25.000 de copaci, sunt necesare pentru a permite accesul echipelor de foraj geotehnic, calcularea necesarului de beton și planificarea detaliilor de execuție.
„Autostrada croșetează pe lângă Olt, pe deasupra DN7, prin munte, trebuie cumva executată. Nu e așa o bagatelă, sunt șase benzi de autostradă. Deci acum nu suntem în faza de execuție. Acum suntem în faza de proiectare. Nu vorbim de lucrări”, a continuat Ciurea.
Sectorul 2 al autostrăzii Pitești-Sibiu, câștigat de o companie turcească, este întârziat deja cu un an în faza de proiectare, a avertizat reprezentantul Pro Infrastructura. Proiectarea trebuia să fie finalizată în decembrie 2023, spune Ionuț Ciurea, dar este posibil să fie gata spre sfârșitul anului 2024.
execuție, vreo patru ani și ceva. Nu o termină în cinci ani, vă dau în scris”, a declarat Ionuț Ciurea la emisiunea „În fața ta” de la Digi24.
Asta înseamnă cinci ani de coșmar pe Valea Oltului? „Cinci ani este pentru tot contractul. Lotul are circa 31 de kilometri. Nu toți 31 sunt critici, din punct de vedere al circulației pe DN7. Sunt 5-6 puncte majore și 6 kilometri unde, practic, nu se poate fără un „deranj” în DN7 – fie că va fi închidere, fie va fi circulație la paletă, vom trăi și vom vedea. Dar „deranj” în DN7 va fi cu siguranță și cel mai probabil ne vom duce la multe luni, dacă nu ani. Zona fierbinte va fi mutată de colo colo, în funcție de cum se vor mobiliza și pe unde vor lucra (…) Asta este ceea ce ne așteaptă în următorii cinci ani. Din când în când, Valea Oltului să fie închisă sau restricționată”.
Autoritățile de la Ministerul Transporturilor au anunțat că pe 9 august se va relua circulația pe Valea Oltului, fără să precizeze că de fapt vor urma, pe viitor, și alte restricții, după începerea propriu-zisă a lucrărilor de execuție.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii (CNAIR) a precizat că pe DN7 (sectorul Boița – Lazaret) circulația se desfășoară între orele 20.00 – 6.00 pentru toți participanții la traficul rutier, iar în intervalele orare 7.30 – 8.00 și 16.30-17.00, doar pentru riverani. Lucrările sunt reluate în fiecare zi la ora 6.00 până pe data de 9 august, potrivit CNAIR.
Lotul 2 Boița-Cornetu (31 km.) este considerat cel mai dificil de executat lot de autostradă contractat în România, iar asocierea de constructori desemnată câștigătoare este Mapa-Cengiz, din Turcia.