Al doilea mare pod cu lanţuri din Bucureşti finalizat în 2017

Penetrația Splaiul Independenței – Ciurel – Autostrada București – Pitești, o alternativă la Bulevardul Iuliu Maniu, cel mai aglomerat bulevard din Capitală, va costa 470 milioane de euro, faţă de costul iniţial estimat la 130 milioane euro.

Penetraţia Splaiul Independenţei – Ciurel – A1 este cel mai mare şi mai scump proiect de infrastructură rutieră din Capitală. Contractul de execuţie a fost semnat cu asociaţia JV Bogl – Astaldi – Euroconstruct – Tehnologica – Proiect Bucureşti pe  în octombrie 2007, iar construcţia trebuia finalizată în urmă cu patru ani.

Proiectul a fost împărţit de la început în trei tronsoane, lungimea totală a lucrării fiind de 17 km.

1) Nodul Virtuţii cu un pod metalic suspendat de cabluri amplasat diagonal peste Dâmboviţa, unul de beton armat peste Şoseaua Virtuţii şi rampele de acces aferente.

 2) Tronsonul între Șoseaua Virtuţii şi Șoseaua de Centură cu un pod clasic peste aceasta.

3) Tronsonul de legatură cu autostrada A1.

Proiectul podului hobanat Ciurel are  235,2 lungime,  13,9 m lăţime, 69 m înălţime, 7 rampe şi  3 benzi pe sens.

Consorţiul Max Bogl – Astaldi – Euroconstruct 98 – Tehnologica Radion, a început lucrările în iulie anul 2010. Costul întregului  proiect, inclusiv legătura cu A1,  era estimat 130 milioane de euro. Conform bugetului Capitalei pentru penetraţia Splaiul Independenţei – Ciurel – A1 (şantierul de la Ciurel) este alocată anul acesta suma de 90 milioane lei (din 1,87 miliarde lei valoare rămasă de executat). Până acum au fost cheltuiţi 60 milioane euro, iar pentru finalizarea proiectului mai este nevoie de 410 milioane euro.  “Întregul proiect va fi gata anul viitor”, a declarat Gabriela Firea, primar general al Capitalei.

Pentru podul Ciurel este estimat ca termen de finalizare trimestrul al III-lea al acestui an 2017.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *