Accident minier: Cel mai mare excavator din cariera Alunu s-a prabusit

Cel mai mare excavator din Cariera Minieră Alunu (01), cel care furniza lunar 100.000 tone catre CET Govora, a fost distrus joi dimineață in urma prăbușirii unui mal de pământ.

In acest moment activitatea minieră din zona este paralizată, acesta fiind singurul utilaj.. care scotea cărbune

Din fericire nu există victime dar pagubele sunt uriașe atat prin prisma valorii excavatorului cat si a perspectivei ca exploatarea minieră sa fie închisă pe un termen nedefinit. Asta putand duce la periclitarea activitatii industriale de pe platforma Raureni.

In prezent in cariera Alunu lucrează 400 de ortaci.

One comment

  • Inginer din Alunu

    Uitaţi-vă la cele două poze, posibil alese anume de cei de la ziar.
    Ce frumos arată excavatoarele în prima poză, ce trepte de excavare corecte are.
    Ce distanţă mare este între ele, ce înălţimi de lucru optime……
    La cariera Alunu, excavatoarele lucrau de mult timp unul deasupra celuilat.
    De mult timp muncitorii au atras atenţia că este pericol, dar nu i-a ascultat nimeni.
    Alunecarea PROVOCATĂ de excavaţiile haotice pornise cu o săptămână înainte, muncitorii au spus să nu se mai lucreze acolo, dar nu au fost din nou ascultaţi.
    În plus, excavatorul nu avea asigurată platformă de vehiculare corespunzătoare din punct de vedere al lăţimii, nu exista bermă de lucru corectă şi bermă de siguranţă lipsă.Distanţa între marginea şenilelor şi taluz trebuia să fie de 1,5xînăltimea taluzului, ori şenilele lucrau ÎN AFARA TALUZULUI pe steril dat releu de către banda 3 a excavatorului cu sens inversat.Unde s-a mai pomenit aşa ceva!!!!!!Nu a fost asigurată nici berma de lucru în spatele excavatorului, astfel că, atunci când au provocat alunecarea de teren şi ruperea frontului de lucru(datorită realizării unui unghi de taluz mult peste limitele admise!), efectiv nu au avut unde sa facă manevre în spate să poată sa ducă excavatorul într-o zonă sigură.S-au uitat la el cum se răstoarnă O ORĂ, fără să facă absolut nimic.Sunt greşeli fatale de conducere a excavaţiilor, sunt greşeli fatale de utilizare a unui astfel de utilaj, fără a se lua minimele măsuri de siguranţă.S-a lucrat cu utilajul acesta parcă intenţionat pentru a fi avariat şi distrus viitorul Berbeştiului.Pentru că acest utilaj este singurul care dădea cea mai mare cantitate de cărbune din toată zona şi oricât ar zice EuroInsol că mută oamenii pe alte linii tehnologice, acest lucru nu va ajuta absolut cu nimic în ceea ce priveste realizarea producţiei de cărbune.În ceea ce priveşte repararea unui astfel de excavator, aceasta nu se poate face cum spun unii “specialişti” ai CET cu aducerea unor macarale uriaşe, ridicarea lui şi repunerea rapidă în funcţiune(acest utilaj nu este un autoturism răsturnat într-un şanţ…..), este o uzină pe şenile, montată pe grinzi cu zăbrele, ancorate în cabluri aflate în echilibru.Numai demontarea lui necesită un proiect special – e pericol în continuare.
    Nu mai vorbim de montare.Ce costuri poate suporta o firmă aflată în insolvenţă!?Poate suporta peste 1000 de miliarde?A mai fost o răsturnare de excavator în Berbeşti la Panga a excavatorului E02, care a fost demontat şi remontat aproximativ în 3-4 ani de zile, dar atunci Berbeşti ţinea de SNLO, cae avea puterea financiară necesară.Acum se iau declaraţii la muncitori şi sunt forţaţi din nou sa spună ce vor şefii…..Ca primă măsură ar fi trebuit IMEDIAT SUSPENDATĂ toată conducerea care a adus unitatea în situaţia aceasta, pus alt colectiv să preia conducerea activităţii.Aţi auzit vocile din fundal ale muncitorilor!!!Ce autoritate mai au cei care conduc încă!!?!??!Se pare că lucrurile sunt conduse spre muşamalizare – aruncarea responsabilităţii către cauze naturale.Sigur că acest lucru se face de către cei care sunt iresponsabili(aceiaşi) – nu se formează o comisie de specialişti NEUTRĂ dispusă de Ministerul Administraţiei şi Internelor, de care ţine practic activitatea minieră subordonată Consiliului Judeţean Vâlcea.Dacă cei care au produs dezastrul tot ei fac şi analiza şi cercetarea, vă daţi seama de rezultatul previzibil.Ca încheiere, dacă erau alte timpuri, în minutul doi după dezastru, cei VIZIBIL RESPONSABILI ar fi fost încărcaţi în dube si duşi unde le este locul – nu menţinuţi în continuare să mai distrugă ce a mai rămas.Dar, ca şi la alunecarea de la Berbesti Vest de acum 2 ani, cauzele vor fi “naturale” şi şefii vor rămâne aceiaşi pentru a “finaliza” distrugerea Berbeştiului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *