A fost aprobat Planul Urbanistic General pentru un nou “Orăşel” în nordul montan al Vâlcii

Spaţii alimentare, staţie PECO, punct sanitar, post de poliţie, post de jandarmi montani, străzi, poduri toate pe o lungime de peste 7 km, înseamnă Planul Urbanistic General al viitoarei staţiuni Obârşia Lotrului.

Aşadar, la această oră, există un plan clar de ansamblu a viitoarei staţiuni care prezintă tot ce va însemna noua staţiune montană situată la coada lacului Vidra. Mai mult, în acest PUG există bine delimitat şi zona de construit din apropierea Domeniului Schiabil Transalpina Ski Resort. 

“Acesta este începutul, fundaţia pe care o vor respecta toţi cei care vor să dezvolte aici spaţii de cazare. Este un plan delimitat care menţionează geometria infrastructurii, cum va arăta la un moment dat această staţiune. Costuri şi investiţii? La această oră nu putem vorbi de o finanţare a acestei infrastructuri. Categoric asta înseamnă zeci de milioane de euro, pe care Voineasa nu şi-o poate permite. Doar prin fonduri europene şi pe exerciţiul bugetar după anul 2021. Important este că nu vor exista construcţii haotice, se va respecta un plan, o încadrare în zonă şi un respect pentru mediul înconjurător”, a precizat primarul din Voineasa, Gabriel Năstasescu.

Obârşia Lotrului a fost în anii 70 doar un punct de intersecţie de drumuri forestiere, în nordul Vâlcii, unde funcţiona o staţie meteo, o cabană silvică şi ulterior o cabană turistică.

După conctrucţia amenajării Vidra, zona a început să devină importantă, în anii 80, regimul comunist având planuri de dezvoltare a unui domeniu turistic montan cu 4 micro staţiuni – Vidra, Alba, Miru şi Obârşia Lotrului, unde Nicolae Ceauşescu dorea să organizeze în anii 90, Olimpiada de Iarnă.

A fost amenajată staţiunea Vidra dar a venit revoluţia şi zona a intrat în anonimat şi degradare. Până spre finele anilor 2010 când, odată cu asfaltarea şoselei Transalpina (DN 67C) şi amenajarea Domeniului schiabil Transalpina Ski Resort, Obârşia Lotrului a reînviat. 

În prezent aici sunt 10 unităţi de cazare iar în 2020, alte 4 au primit autorizaţii de construcţie. Tot în acest an a fost aprobat Planul Urbanistic General pentru viitoarea staţiune Obârşia Lotrului.

Realizarea întregii infrastructuri a viitoarei staţiuni montane s-ar ridica la peste 30 de milioane de euro.

Liviu POPESCU

loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *