A 3-a bandă pe Calea lui Traian şi un sens giratoriu la Mall, o soluţie de trafic?

S-au scris postări, comentarii, soluţii, inginerii… Au curs tone de patimi despre traficul din Râmnicu Vâlcea. Aglomeraţie, infern, urgie, sepuku, hau hau, ham ham… Un spectacol uriaş, olimpian. Nici Shanghai nu părea să fie precum e Râmnicul, după cum era descris cel din urmă în toate materialele.

Bun. Am trecut şi eu să văd cum stă cu treaba asta, fără să am nici studii de trafic la purtător, nici alte chestii, decât un permis auto şi vreo 200 de mii de kilometri parcurşi la volan.

Ce am remarcat?

În varianta de până sâmbătă, porţiunea aglomerată a municipiului nostru drag era fix de la Podul Vinerii Mari până la sediul IPJ, pe sensul Nord – Sud, la orele cu vârf de trafic. Asta pentru că, pe cele 2 benzi pe sens, se înghesuiau 3 “direcţii”: 1. cei care o ţineau aţă spre Drăgăşani, 2. cei care făceau stânga spre Ostroveni şi 3. cei făceau tot stânga, dar pentru a se întoarce spre centru. Adică era clar o suprapunere.

Ce s-a rezolvat? Frecţie la piciorul de lemn. Adică? Pe Dacia, s-a revenit la povestea de acum 6 ani, cu virajul la stânga cu “Cedează”, iar strada Mihai Eminescu este iar cu sens unic.

Lucrurile evoluează, numărul de maşini va creşte, şi aceste improvizaţii vor însemna blocaj în maximum 1 – 2 ani, dacă nu chiar vara viitoare, când revin concediile şi oraşul este tranzitat.

Din ce ne-au scris nouă cetăţenii, am găsit cea mai bună soluţie pe care am întâlnit-o la mai mulţi:

“Având în vedere că traficul cel mai mare se regăseşte pe porţiunea Podul Vinerii Mari – Lenin Sud, din direcţia Nord – Sud, se impun de urgenţă următoarele: Calea Lui Traian să aibă 5 benzi pe această porţiune, 3 din direcţia Nord-Sud şi 2 din direcţia Sud – Nord, astfel încât cei care merg spre Băbeni – Drăgăşani, după ce trec podul, se încadrează direct pe banda laterală, lăsând celelalte 2 benzi pentru virajele la stânga. Banda a treia se poate construi prin exproprieri şi micşorarea trotuarului şi tăierea arborilor şi diminuarea spaţiului din faţa blocurilor.  Menţinerea sensului giratoriu de la IPJ şi dublu sens pe Mihai Eminescu, plus amenajarea unui sens giratoriu la intersecţia Calea lui Traian cu Magheru şi cu Splaiul Independenţei (cap Pod Vinerii Mari).”

Ulterior, trecerea de pietoni de la librăria Mihai Eminescu spre Mall poate fi desfiinţată şi mutată în subteran (avem acces dinspre parcarea subterană a Mallului), iar paralel cu podul de cale ferată, pe viitor, mai poate fi construit un pod rutier, care să lege strada V. Olănescu dinspre gară spre strada Dacia, asigurând o nouă legătură între sud şi nord. Evident, asta implică construirea unor străzi paralele cu hala 11 iunie şi terenurile de tenis din 1 Mai.

Sunt câteva din opiniile celor care ne-au scris, pe care le considerăm pertinente. Cea cu mutatul căii ferate nu o luăm în calcul, pentru că asta implică milioane, dacă nu zeci de milioane de euro, proiect nerealist pentru mult timp.

Avem şi posibilitatea utilizării transportului public în comun, folosit de majoritatea celor care muncesc în oraş, şi a bicicletelor, precum în Vest… Nu avem însă mentalitatea vestului.

Liviu POPESCU

One comment

  • Bartus

    Cand mai dau drumul pe Mihai Eminescu la dublu sens sa dea si domnul primar la dansul pe strada dublu sens,nimeni din toti specialiştii pe care dansul ia tot enumerat nu sau gandit ca pe strada Mihai Eminescu nu sunt locuri de parcare ,dar el face dublu sens foarte buni acei “specialisti”,sa nu mai punem claxoanele accidentele zgomotul trenului si toate cele la bariera..ne e scarba ca l am votat dezamagire totala…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *