Autostrada Sibiu – Piteşti, Tema ZERO, pentru clasa politică din Vâlcea, condiţia pentru a fi realeşi în 2020

În cursul acestei săptămâni, o ştire care, în cele din urmă, din fericire, a rămas fără consecinţe, a produs totuşi multe rumori. Era vorba de plecarea Faureciei, singurul investitor mare din judeţ care s-a încumetat să vină aici, şi să realizeze o investiţie greenfield, în 27 de ani.

Aceste rumori şi temeri nu ar mai exista dacă Vâlcea ar deveni din ce în ce mai atractiv pentru investiţii, dacă pe lângă Faurecia, alţi 10 investitori ar sta la coadă şi ar negocia pentru terenuri la noi în judeţ.

Toate acestea se pot întâmpla dacă…, dacă autorităţile judeţene, parlamentari, clasa politică ar înţelege care este azi Tema Zero, testul de graţie sau singura şansă ca Vâlcea să facă un salt selenar, de pe locurile 25 – 26 din economie în Top 10 la nivel naţional.

După marele eşec al gării Râmnicu Vâlcea, cea mai inutilă investiţie în acest oraş, păguboasă şi foarte neinspirată, o investiţie cu adevărat absolut necesară în infrastructură este Autostrada Sibiu – Piteşti.

Da, suntem convinşi că se va face, totul contează însă, în cât timp şi când intră în execuţie.

Parcă totul se mişcă cu încetinitorul, cu viteză de melc, de un an jumătate ne chinuim cu un studiu de fezabilitate, aşteptăm veşti zi de zi dar parcă e un miraj, o Morgană care pare că nu se mai întâmplă. Anul 2016, a avut parte de un ministru catastrofă la Transporturi, Dan Costescu, de anii anteriori nu mai vorbim, pare că domnul Cuc e ceva mai activ, chiar dacă la începutul mandatului său părea stângaci.

Dar nu e suficient, trebuie un lobby susţinut şi făcut de toată lumea, de la preşedintele CJ Vâlcea, lideri de partide, parlamentari, adică tot spectrul administrativ – politic, aici nefiind vorba de interese PSD sau PNL.

Pentru că, o spun foarte apăsat, dacă în anul 2020, nu suntem la 50% construcţie cu această autostradă, nimeni din actuală clasă politică şi administrativă nu are de ce să mai ceară un nou mandat.  Afară cu toţii.

Aşadar, Vâlcea trebuie să aibă un om care să stea zi de zi conectat la Ministerul Transporturilor, la CNAIR, să fie oameni pe teren lângă cei care fac studiile geo, trebuie să existe o presiune de aici, de la Râmnic pentru a vedea primele licitaţii, primele buldozere care intră în acţiune.

Autostrada Sibiu – Piteşti este vitală pentru Vâlcea din toate punctele de vedere – economic industrial, economic investiţii greenfield, turism, dezvoltare urbană, demografie, aflux de capital, tranzit de mărfuri, industria de servicii, dezvoltarea Râmnicului, crearea unei forţe de muncă specializate. Chiar dacă există cârcoteli că trece la 17 km de municipiu, înseamnă prea puţin în termeni macroeconomici. E ca şi cum ar trece prin centrul oraşului.

Deci, la treabă, fiecare zi în care nu primim veşti, în care oficialii de la Bucureşti nu simt în ceafă presiunea Vâlcii este o zi pierdută, o prelungire a termenului de execuţie. Presiunea trebuie să fie atât de mare, încât de la consultant, ministru, executant să nu aibă timp de respiro până ce nu se dă ordinul de începere a lucrărilor. Şi apoi, aceeaşi presiune şi monitorizare nu trebuie să fie slăbită până la inaugurare.

Este singura şansă pentru Vâlcea, putem scrie noi aici mii de pagini despre cât de frumoşi suntem şi cât de legendare sunt localităţile judeţului, dacă nu ai pe unde să ajungi la ele, din toate colţurile lumii, atunci nu am făcut nimic. Vom privi de departe la dezvoltarea unui Sebeş, a unei Alba Iulia, a unui Făget, Sibiu şi ne vom încălzi strict cu poveşti de gura sobei, mai săraci, mai ignoranţi sau ignoraţi, marginali, într-o Românie periferică

Ceasul ticăie pentru toată clasa politică din Vâlcea…Eu am pus clepsidra invers cu scadenţă în anul 2020.

Liviu POPESCU

loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *