Vâlcea este cel mai tranzitat judeţ din România dar are aceeaşi infrastructură naţională de 30 de ani

40.000 de autovehicule pe zi, DN 7 (Dealul Negru şi Valea Oltului), 28.000 – 30.000 pe DN 67 (Râmnicu Vâlcea – Horezu), 15.000 pe zi pe DN 64 (Râmnicu Vâlcea – Drăgăşani). Da, acestea sunt cifrele în zile normale de lucru şi cu precădere între orele 7 dimineata şi 22 seara.

Să amintim faptul că în perioada de concedii, aceste valori de trafic se dublează şi atunci (iulie-august), judeţul este paralizat.

Bun, vorbim de 3 drumuri care au doar 2 benzi de circulaţie, adică una pe sens şi asta de când lumea. Efectiv în 30 de ani nu s-a făcut nicio investiţie (decât în 1995 – 1997, o bandă de urcare în 4 porţiuni de pe Dealul Negru), deci….niente.

A conduce prin judeţul Vâlcea este aşadar o provocare, ne referim strict la Drumurile Naţionale. Adică vorbim de aproximativ 100.000 de vehicule pe zi dacă adunăm la cele 3 drumuri mai sus amintite şi valorile de pe DN 67B, DN 7A, DN 73C, DN 65C, DN 67C(perioada de vară), rezultă faptul că locuim în cel mai tranzitat judeţ din România.

Asta se datorează evident geografiei, fiind puntea de legătură între Ardeal şi Transilvania precum şi colectarea traficului din judeţul Gorj (jumătatea nordică) spre Bucureşti.

Atunci ce e de făcut? Pentru că, potrivit calculelor economice, avansul PIB-ului anual al României se traduce în avans de trafic iar aceste cifre care au o vechime de 2 ani, e posibil să crească dacă nu chiar asta s-a produs şi, în maxim 4 ani să ne trezim cu un judeţ blocat, paralizat pur şi simplu pentru că un trafic care la 5 secunde dă o maşină, duce la consecinţe apocaliptice (accidente zilnic, blocarea circulaţiei pietonale în localităţi, aglomerarea unor intersecţii vitale, întârzieri la muncă), o curbă care va cauza puseuri negative economice.

Consiliul Judeţean şi-a făcut aici treaba. Prin investiţii în drumuri judeţene care pe alocuri devin alternative de trafic la Drumuri Naţionale dar asta nu înseamnă decât a rezolva nicio treime din trafic. Nu poţi realiza o alternativă judeţeană la Dealul Negru sau la Valea Oltului, asta ajută doar pe sector turistic, traficul de mărfuri înseamnă timp şi nu agrement iar CNAIR nu a făcut nimic în 30 de ani pentru Vâlcea, judeţul care, aşa cum am spus, înregistrează cele mai mari valori de trafic zilnice din ţară.

Vorbim de autostrada Sibiu – Piteşti, să dea Domnul să facă naiba odată pentru că în acel moment clar, 2 treimi din DN 7 va fi smuls de aici. Dar Autostrada va rezolva o problemă, însă vor apărea altele. DN 7 se eliberează dar va creşte DN 67 şi DN 67B. Pentru că tot traficul dinspre Târgu Jiu, Motru, vestul Mehedinţiului şi Târgu Cărbuneşti spre Bucureşti se va multiplica iar de la Horezu spre Râmnicu Vâlcea va fi un dezastru. În prezent acest drum are deja 28.000 de autovehicule pe zi. Va ajunge la 40.000 cu siguranţă, adică la valorile actuale de pe DN 7. Iar DN 64 (drumul Drăgăşaniului) sigur va depăşi 20.000 de autovehicule pe zi.

Aşadar, Autostrada Sibiu – Piteşti nu va degreva traficul din Vâlcea, decât pe o direcţie, dar îl va multiplica pe alte 2. Aici trebuie să gândim. Viitorul lui DN 67 şi DN 64, intersecţiile din Râmnicu Vâlcea cu aceste 2 drumuri, etc.

Dacă nu vom face aceste drumuri, la nivel de expres, lărgire de benzi, ect e clar, Vâlcea se va sufoca în trafic, accidente…şi va intra într-o criză greu de reparat.

Liviu POPESCU

Loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *