Şoselele montane Transcăpăţânii şi Strategica, strategia de dezvoltare a CJ Vâlcea în turism

Consiliul Judeţean Vâlcea lucrează în prezent la strategia privind dezvoltarea infrastructurii turistice pentru următorii 4-8 ani. Şi este una extrem de promiţătoare, chiar îndrăzneaţă, dacă ne uităm la cele două proiecte pe care forul legislativ al Vâlcii le are ca obiective fundamentale.

„”Transcăpăţânii” şi „Strategica” sunt, de departe, cele două drumuri care, odată realizate, vor schimba cu totul harta turismului din Vâlcea şi, nu mă hazardez dacă spun, chiar şi din România. Este vorba de cele două culoare montane care leagă zona Horezu de zona Lotru şi de Transalpina”, spune Constantin Rădulescu.

Preşedintele CJ Vâlcea afirmă că existenţa şoselei Transalpina este nucleul care poate dezvolta acest sistem de drumuri montane ce vor genera cel mai mare parc turistic montan din România.

„Proiectul va include un parteneriat cu Consiliile Locale din Vaideeni, Horezu, Voineasa şi Mălaia în prima etapă, după care, ulterior deschiderii, se pot adăuga Costeştiul, Olăneştiul şi Brezoiul. Deja Consiliul Judeţean lucrează la etapa implementării drumului spre Vârful Romani, adică prima şosea asfaltată care urcă la cotă de creastă, unde avem microstaţiunea Vârful Romani. De acolo va pleca Transcăpăţânii, drum care va traversa mastranscap1ivul muntos cu coborâre la Mălaia. Din acest drum se va porni prin Strategica pentru a ne lega de Transalpina. Platoul montan este generos la nivel de investiţii în turism. De la Ursu-Ursuleţul, Romani, Văleanu, Zmeurăt, Fratoşteanu, printr-o gândire foarte clară, cu respect pentru natură şi cu un echilibru al proporţiilor şi al arhitecturii, se pot pune bazele unui concept de oraş alpin, cu zeci de complexuri turistice, pensiuni, hoteluri, pârtii de schi, parcuri de agrement. Asta, evident, ulterior realizării celor două drumuri montane. PIB-ul judeţului Vâlcea ar putea fi astfel, peste 8 ani, unul nu doar extrem de mare, dar mai ales cu o pondere covârşitoare din punctul de vedere al veniturilor din turism”, a menţionat Rădulescu.

Anul 2017 va însemna stabilirea traseelor pentru cele două culoare montane, elaborarea SF-urilor, astfel transcap3încât, în anul 2018, acest proiect de dezvoltare a infrastructurii turistice în Munţii Căpăţânii să fie depus pentru finanţare, urmând ca în 2019  să înceapă efectiv execuţia lucrărilor.

„Are toate şansele să fie finanţat. În primul rând, se leagă mai multe drumuri naţionale – DN67, DN 7A şi DN67C, este un proiect care poate genera afaceri conexe de milioane de euro şi care prezintă o dezvoltare durabilă a regiunii. Ca să nu mai vorbim de extinderea de la sine a acestui domeniu turistic în Parâng, până la Rânca şi aşa mai departe. Totul pleacă deci de la infrastructură, iar cele două şosele, Transcăpăţânii şi Strategica, sunt exact baza acestei transcap2dezvoltări”, a mai adăugat preşedintele CJ Vâlcea.

Transcăpăţânii ar fi un drum montan de aproximativ 30 de km, care ar porni din Romani (Horezu) – Vârful Romani – Mălaia, iar Strategica, un drum de 16 km, care ar uni Transcăpăţânii (din Mălaia) cu Transalpina. În prezent, drumul Strategica există, acesta fiind realizat de armata germană în Primul Război Mondial.

Mihai IONESCU

Loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *