Primăriţa din Prundeni rezolvă o anomalie, reduce drastic cheltuielile, deparazitând bugetul de un serviciu fantomă

Probabil mulţi o să sară cu nuanţe populiste, plângând fals pe umerii a 13 angajaţi care frecau duda într-un serviciu creat din spuma mării, în urmă cu ceva ani, punând o presiune uriaşă pe bugetul unei localităţi vâlcene.

Nu vom intra în amânunte dar spunem că în urmă cu ceva vreme a fost înfiinţat în cadrul Primăriei Prundeni, un serviciu de protecţie şi asistenţă socială care număra… 16 angajaţi! O cifră uriaşă pentru orice comună din ţară. De parcă am vorbi despre o localitate plină de bolnavi, de oameni cu dizabilităţi sau de vârstnici.

Dar vorbim de o localitate de aproximativ 3000 de locuitori, destul de stabilă economică şi demografic, o comună care în niciun caz nu motiva înfiinţarea unui astfel de serviciu. Să precizăm, că organigrama Primăriei prezintă 20 de angajaţi proprii, asta în timp ce acest serviciu numără…aşa cum am spus 16! Adică aproape la fel. Nu mai vorbim de salarii…

Nu am fi spus nimic dacă era vorba de un serviciu de proiecte europene sau investiţii. Dar pentru domeniul social, acest număr este unul uriaş, cred că atâţia angajaţi are DGASPC la municipiu.

În fine, dar ca în România, dacă lucrurile proaste se fac peste noapte, repararea lor durează ani. Aşa că în situaţia dată, edilul Cristina Munteanu, a trebuit să identifice soluţii pentru a rezolva această anomalie care atârna uriaş pe bugetul comunei.

O precizare, acum ceva vreme, am fost invitat personal de fostul edil să „văd” acest serviciu social. Când am văzut personalul m-am luat cu mâinile de păr. În fine nu vreau eu să dau verdicte şi să judec legalitatea acelui serviciu.

Cert este că o primărie are nevoie de un buget pentru investiţii, pentru cofinanţări de proiecte şi slavă cerului, că la Prundeni sunt destule de făcut de la şosele până la extinderi de gaze. Şi atunci bugetul trebuie folosit cu chibzuinţă. 

Iar Cristina Munteanu a reuşit să pună în aplicare reorganizarea acestui serviciu şi să anuleze parazitarea bugetului primăriei şi să elimine hemoragia bugetară. În noul compartiment, strict pentru protecţie socială vor lucra doar 3 anagajaţi şi asta potrivit pregătirii sprofesionale şi universitare.

„Suntem o comună care doreşte resurse pentru investiţii, care pot genera locuri de muncă, pot stimula investitori care să vină la Prundeni pentru a valorifia potenţialul industriei viticole, agro-turistic, agricol. Aici trebuie canalizate resurse. Orice investiţie publică poate genera multiplicat investiţii private. Nu ne permitem luxul de a arăta a localitate socială, pentru că nu suntem. Compartimentul social va avea strict cât este necesar şi cu oameni pregătiţi şi corespunzători meseriei”, spune Cristina Munteanu, cadru medical de altfel, ca pregătire profesională.

Probabil că vor apărea tot felul de lamentaţii în zilele următoare din partea celor care şi-au pierdut sinecurile, forme de manipulare, dar orice om cu ceva raţiune va saluta şi va felicita gestul îndrăzneţ al unui edil care a preferat să taie o căpuşare a banului public într-un serviciu exagerat, umflat artificial şi costisitor.

Liviu POPESCU

2 comments

  • Alexandru Nedea

    Cum adica, 20 de angajati la Primarie, pentru 3000 de locuitori???? Primaria localitatii in care locuiesc eu – Bartholomäberg, din Landul Vorarlberg – Austria, care are ~2400 de locuitori plateste doar 4, 5 salarii! Invit primarii care vor sa invete cum este posibil asa ceva, sa ma viziteze!

    • Nu compara localitatea unde ești tu cu România. Acolo la voi sunt centre specializate pentru batrani. Nu aici că la noi sa fie uitati lunii. Acolo la voi sunt centre pentru bolnavi. Unde au activitati și sunt monitorizați non stop. Nu că la noi aici uitați să moară în casele de sta să cada pe ele

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *