Primăria Râmnicului a achiziţionat 3 noi autobuze pe bază de gaz natural comprimat, pentru transportul public în comun

Operatorul de transport valcean ETA SA a achizitionat trei autobuze cu sistem de propulsie pe gaz natural comprimat (CNG). Vehiculele, de capacitate medie, au ajuns la Ramnicu-Valcea la sfarsitul lunii decembrie . Aceasta este prima achizitie de autobuze urbane CNG cu podea complet coborata din tara. Conducerea ETA SA estimeaza ca diferenta de pret de achizitie fata de vehiculele similare pe motorina sa se acopere rapid din economiile realizate in operare – tariful mai mic al carburantului si costul mai mic al reviziilor. Pe langa eficienta economica, nu trebuie omise beneficiile importante in ceea ce priveste reducerea poluarii
Operatorul de transport public ETA SA a cumparat din fonduri proprii trei autobuze Iveco de capacitate medie cu sistem de propulsie pe gaz natural comprimat, care au fost receptionate la sfarsitul lunii decembrie. Achizitia este in linie cu Planul de mobilitate urbana elaborat de Primaria Ramnicu-Valcea, care a decis sa investeasca in mijloace ecologice de transport, in vederea imbunatatirii calitatii aerului si a reducerii emisiilor gazelor cu efect de sera. In acest sens au fost intocmite si depuse deja sase proiecte cu finantare prin Programul Operational Regional (POR) axa 4, care vizeaza modernizarea flotei de transport urban (intr-o prima faza cu 20 de vehicule) a autobazei din oras, investitii in infrastructura si sisteme inteligente de management al traficului, inclusiv monitorizare flota si e-ticketing. „Suntem increzatori ca proiectele vor fi duse la bun sfarsit, mai ales ca municipiul Ramnicu-Valcea a primit o alocare de 27 de milioane de euro pe axa prioritara 4“, a precizat Andi Stefan Davidescu, director general ETA SA.
Propulsia pe gaz,ecologica si economica
Operatorul valcean a optat pentru propulsie pe gaz deoarece este prietenoasa cu mediu si, in plus, este o tehnologie matura comparativ cu variantele alternative disponibile la aceasta ora. Foarte important, gazul este mult mai ieftin decat motorina, astfel ca se asteapta reduceri importante ale costurilor de operare. „Diferenta platita in plus la pretul de achizitie comparativ cu un autobuz diesel este de 5.000 de euro, pe care o putem amortiza in aproximativ un an si jumatate, la un rulaj lunar de 5.000 km, doar din pretul mai mic al combustibilului. In plus, se realizeaza economii si la intretinere, pentru ca motorul pe gaz are la baza motorul pe benzina, care este mai usor si mai ieftin de intretinut decat unul diesel (-10%)“, a explicat directorul ETA, Davidescu Andi Stefan.
In configuratia autobuzelor s-a optat pentru o capacitate medie de transport – 33 de locuri, din care 16 pe scaune – si inclusiv la achizitiile viitoare se vor solicita tot masini mai mici, pentru a se optimiza gradul de incarcare si a se creste frecventa pe trasee fara costuri suplimentare de operare. Vehiculele au 8 m lungime si au fost special concepute pentru transportul persoanelor cu mobilitate redusa.
Podeaua este complet coborata, iar la usa din mijloc va fi amenajat un spatiu special pentru scaun rulant, plus rampa de acces. De altfel, configuratia a fost realizata de un carosier din Republica Ceha special pentru ETA, intrucat in oferta standard autobuzele Iveco sunt oferite cu podea ridicata. Nu vor lipsi panourile de informare pentru pasageri, in interiorul si in exteriorul vehiculelor. De altfel, sistemul de informare a fost prins intr-unul dintre proiectele propuse spre finantare si se doreste a fi implementat pe toate autobuzele companiei. In ceea ce priveste sistemele de siguranta s-a mers pe standardul oferit de Iveco, mai ales ca la transportul urban, unde viteza medie este foarte mica, nu prea apar accidente.

Loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *