Ponta şi Dan Şova, inamicii judeţului Vâlcea! Sunt persoane „non-grata” din cauza Autostrăzii Sibiu – Piteşti

În respect pentru liderii de azi ai PSD Vâlcea şi fără supărare, sper, din partea lor, vechea conducere a partidului şi judeţului se face vinovată pentru resemnare iar Victor Ponta şi Dan Şova vor rămâne pentru noi duşmanii numărul 1 ai acestui judeţ.

Faptul că Victor Ponta a fost premier al României, a dus la întârzierea Autostrăzii Sibiu – Piteşti cu 3 ani, cel puţin şi la condamnarea acestui judeţ în izolare.

Să facem un rezumat ca să fim înţeleşi obiectiv.

După lungi perioade de tărăgănare, în anii 2010 – 2012, demarează şantierele autostrăzii Nădlac – Bucureşti, pe loturile Nădlac-Arad, Deva – Sebeş, Sebeş – Sibiu. Multe cu cântec la nivel de licitaţii şi antreprenori (vezi Romstrade).

În anul 2012, USL vine la putere. Privind programul de guverenare, la capitolul infrastructură, apar ciudat doar Autostrada Sibiu – Braşov şi Braşov – Comarnic. Nimic despre Sibiu – Piteşti.

Premier devine Victor Ponta şi ministru al marilor proiecte, Dan Şova. Bun. Urma în anul 2012 să fie lansat SF pentru Autostrada Sibiu – Piteşti, parte integrantă din culoarul IV, sau Ten -T (încă din 1972, acordul TIR, paneuropean).

Ce face Victor Ponta şi Dan Şova? Demarează cea mai criminală procedură pentru judeţul Vâlcea şi încep să mediatizeze culoarul Braşov-Comarnic şi bagă la sertar SF pentru Sibiu – Piteşti. Ba mai mult, ne mint public, că acest culoar Sibiu – Piteşti nu are finanţare europeană şi că execuţia lui ar duce la peste 3 miliarde de euro!

Nu se opresc aici, Dan Şova se duce personal la una din marile întâlniri ale ţărilor europene semnatare ale acordului TIR şi încearcă îmreună cu delegaţia României să mute culoarul IV (Ten – T) pe Braşov. În acest timp, cabinetul Ponta lansează în licitaţie SF şi execuţia în parteneriat public- privat a tronsonului Comarnic – Braşov, pentru care nu era finanţare. Se caută o variantă şmecheră, să-i păcălim pe oficialii europeni şi să finaţeze culoarul Sibiu – Braşov, astfel încât, băncile să împrumute concernul care câştigase Comarnic – Braşov.

Victor Ponta spune public că în anul 2017 demisionează dacă nu va fi gata Comarnic – Braşov. Dan Şova vine cu o hartă colorată cu tot felul de autostrăzi (spre Alexandria etc), în care nu apare deloc segmentul Sibiu – Piteşti.

Încep presiunilor. Grupul Renault este primul care iese în stradă, în Vâlcea, că place sau nu place unora, primul care ia poziţie este liderul PNL, Cristian Buican, cel care aliat la guvernare cu Ponta, cere demisia lui Şova. Iritat Ponta spune că „este un demers populist al unui lider local care vrea autostradă la el acasă”.

Bruxelles reacţionează şi nu ascultă demersurile cabinetului Ponta şi nu acceptă noua formulă, spunând clar că acordul TIR prevede obligatoriu segmentul Sibiu – Piteşti, restul „dacă vreţi autostrăzi făceţi-le cu bani de la buget”.

Niciun lider PSD Vâlcea nu reacţionează la aceste decizii Anti – Judeţene ale cabinetului Ponta. Şova vine cu o nouă hârtie colorată despre o autostradă fantomă Piteşti – Râmnicu Vâlcea. O mare minciună, pe care Ion Cîlea o flutură în campania pentru prezidenţiale din 2014. Era doar un desen neviabil şi nefinaţabil.

Renault iese din nou în stradă. Şova este demis şi vine Rus ministru. Acesta susţine acelaşi lucru. Sibiu – Piteşti nu este important în primă fază, de aceea nu scoate SF-ul din sertar.  Rus trimite la Bruxelles Master-Planul de Transport cu Comarnic – Braşov pe primul loc ca prioritate. Planul este retrimis rapid înapoi la Bucureşti. Bruxelles cere obligatoriu Sibiu – Piteşti!

După trei ani de guvernare, Ponta realizează astfel şi el, că nu o poate întoarce la Bruxelles. Şi în cele din urmă scoate din sertar SF pentru Autostrada Sibiu – Piteşti şi se trimite la Bruxelles lista cu autostrăzile cu cap de listă Sibiu – Piteşti.

Sunt demontate atunci marile minciuni. Bruxelles finanţa dintotdeauna sectorul Sibiu – Piteşti dacă erau gata SF, licitaii şi proiect tehnic iar costul acestui drum era de 1,6 – 1,7 miliarde de euro şi nu 3 miliarde cât încerca să ne livreze nouă Ponta şi Şova.

Aşadar Victor Ponta nu are ce căuta în judeţul Vâlcea, din punctul meu de vedere, este principalul vinovat pentru izolarea noastră ca infrastructură, se poate duce în Prahova, împreună cu Şova şi să facă autostrăzi.

De aceea, o autostradă care ar fi trebuit să începă în 2014 şi să fie gata măcar în 2018, abia acum are un traseu definitiv.

Liviu POPESCU

Loading...

One comment

  • Lynx lynx

    Ponta prin ce judet trece atunci cand se duce la el in Gorj? Ar trebui sa interzicem prostilor (a se citi Ponta) tranzitul prin Judetul Valcea.
    Aaa, si Rus era ala care vroia sa faca drum expres ai apoi sa il transforme in autostrada. Gandire de geniu (a se citi tot ca la Ponta).
    Daca nu ma insel, Ponta zicea ca nu o sa mai candideze la alegerile din 2016 daca nu e gata autostrada de pe Valea Prahovei. Iar Sova spiunea ca se muta cu cortul pe autostrada si tot o construieste (pana in 2016, evident).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *