În locul fostei gări din Râmnicu Vâlcea se pare că avem un nou Mall

Graţie fotografiilor realizate de domnul Doru Olănescu, putem spune că, în Râmnicu Vâlcea, în zona fostei gări CFR, ne-am pricopsit cu… un sediu de bancă? Un supermarket? O clădire de birouri? Sediul vreunei firme?

Noul sediul al Oltchim? Un bar de fiţe? O multinaţională? Un mic Mall? O clădire din sticlă şi panouri…

A, pardon, este noua gară din Râmnicu Vâlcea, o hală modernă, de lux, unde vor poposi trenurile Lotru – Băbeni, Băbeni – Alunu, Piatra Olt – Podu Olt, Corabia – Lotru, Călimăneşti – Băbeni, Ioneşti – Băbeni, Cornet – Beţel – Zăvideni.

Adică cele mai importante trenuri expres, curse impecabile, vagoane de lux, tip croazieră, pentru navetişti, romii din Valea Urii care vând ghiuluri, cei din Beţel care vând mături…

gara2Cea mai mare inepţie, din punctul meu de vedere, realizată cu milioane de euro din fonduri europene, o investiţie de trei parale şi fără nicio amortizare.

Repet pentru a mia oară, cu aceste milioane de euro se termina proiectul Vâlcea – Vâlcele, se realiza o nouă gară în Goranu, se reabilita şi dota ultra-modern gara din Bujoreni, care ar fi devenit nod de cale ferată extrem de important pentru rutele Podu Olt – Piatra Olt şi Bucureşti – Sibiu.

Dar, în România, nu se gândeşte. S-au aruncat milioane de euro într-o gară pe care nu o folosesc decât categoriile de mai sus, plus pensionarii care au reducere la tichete. S-a dărâmat un monument de patrimoniu pentru a se construi o hală de lux, cu ceasuri electronice… probabil pentru miliţieni. Mă gândesc că se face şi check in-ul, se trece prin uşa cu unde, se verifică genţile contra terorismului.

gara3Suntem penibili, nu-i aşa? Şi ne întrebăm, ca proştii, de ce SNCFR are pierderi, are un management prost, efectiv, o regie care, în 26 de ani, nu a construit o magistrală nouă, nu a reabilitat nici 10% din reţeaua lui Ceauşescu, dar a făcut gări de lux la Zalău, Piteşti, Râmnicu Vâlcea, oraşe care nu au nici în clin, nici în mânecă, cu nodurile feroviare.

Apropos, după 31 decembrie 2015, cine credeţi că plăteşte lucrarea, pentru că fondurile europene s-au cam sistat?

Mulţumim, Doru Olănescu!

Glasul Romilor de Tren

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *