Remus Grigorescu: Calea ferată Vâlcea – Vâlcele, prioritate 0 pentru viitorii parlamentari

Remus Grigorescu (ALDE) propune viitorilor parlamentari din judeţ un Pact pentru Vâlcea în domeniul infrastructurii, dorind o dezizolare completă a judeţului, atât rutier, cât mai ales feroviar.

„S-a făcut mult lobby pentru Autostrada Sibiu – Piteşti şi pentru Autostrada Craiova – Piteşti. Foarte util acest lobby, deja cele două rute ocupă locuri prioritare în Master Planul de Transport şi sunt benefice atât pentru Râmnicu Vâlcea şi partea de nord a judeţului, cât şi pentru Drăgăşani şi partea de sud a judeţului”, spune Grigorescu.

Însă, potrivit liderului ALDE, ruta feroviară, trecută, din păcate, pe locuri secundare, cu începere în 2026, este complet neglijată, cu atât mai mult cu cât Râmnicu Vâlcea ar avea toate şansele să fie legat direct de capitală.

„Pactul pentru Vâlcea în domeniul infrastructurii are, ca fundament, calea ferată. Aici, Râmnicu Vâlcea are toate şansele de a se lega economic de Bucureşti şi de Europa, în contextul în care, în restul continentului, transportul de marfă se face în mare parte feroviar. România, odată intrată în Schengen, devine o rută comercială principală între portul Constanţa şi restul Europei. Iar transportul feroviar de mărfuri este unul care înseamnă eficienţă, un volum uriaş care poate fi transportat pe axa Europeană. Propun parlamentarilor vâlceni de după 11 decembrie să facă lobby pentru aducerea în lista de remuspriorităţi a căii ferate Râmnicu Vâlcea – Vâlcele. Şi nu în orizontul 2026, ci măcar până în anul 2020. Râmnicu Vâlcea poate deveni astfel un terminal de mărfuri printr-o gară la Bujoreni şi un nod feroviar pentru ruta Slatina – Sibiu sau Bucureşti – Sibiu. În anul 2026, da, se poate gândi chiar refacerea proiectului Râmnicu Vâlcea – Alunu – Târgu Jiu, astfel încât municipiul nostru să joace un rol de pivot economic pe axa feroviară. Şi nu numai, transportul de pasageri pe aceste rute devine o alternativă economic avantajoasă, intrând astfel pe o piaţă unde transportul rutier în comun, chiar dacă este distribuit pe mai multe companii, este, pe fond, un monopol „, spune Grigorescu.

AP

Loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *