Ferma legumicolă din Livezi, minunea familiei Bălan dă legume în toată Valea Olteţului
Ca în orice afacere, desfacerea producţiei de legume depinde atât de reputaţia (imaginea) producătorului, cât şi de poziţia acestuia faţă de concurenţă. Reputaţia este legată de specializare, calitatea legumelor, modul de prezentare şi politica promoţională. O atenţie deosebită trebuie acordată recoltării, sortării, pregătirii şi prezentării legumelor (calitatea ambalajelor, etichetarea).
Pentru a face faţă concurenţei, spune Bălan, producătorul de legume acţionează pe baza unor programe proprii de marketing, ce presupun cercetarea condiţiilor de producere a legumelor, alegerea obiectivelor şi stabilirea programului de culturi, capitalul alocat şi condiţiile de organizare a activităţii.
„Se au în vedere şi împrejurările economice, cererea, oferta, preţurile şi posibilitatea de integrare în plan orizontal şi vertical, pe forme asociative sau contracte negociabile. Aceste cerinţe sunt strâns legate de comportamentul consumatorului. Gusturile nu se discută! Atunci când consumatorul român caută pe tarabă ardeiul cu fructul galben şi fasolea cu păstaia galbenă, acestea trebuie să i le oferi”, spune fermierul din Livezi.
Primarul Ştefan Verdeş spune că şi-ar dori cât mai mulţi fermieri în localitate, care să aibă curajul lui Aurel.
„Este o zonă cu un potenţial legumicol uriaş. Mă refer la valea Olteţului. Mai sunt şi alţi fermieri aici dar noi vrem ca toată localitate să se dezvolte pe acest segment. Cine ştie, poate că Aurel, om cu o reputaţie extraordinară va fi copiat şi mulţi vor dori să-l întreacă”, spune Verdeş.

