„Drumul Capitalelor” Ţării Româneşti (DN 73C) arată nepăsarea, incompetenţa şi nesimţirea CNAIR… de 30 de ani

Există în Muntenia un drum al istoriei, un drum care ar putea fi folosit în scop turistic, un drum care te poartă în Evul Mediu valah, dar care păstrează, în prezent, aspecte din Evul Mediu al Infrastructurii României Europene.

DN 73C este drumul care leagă cele trei capitale ale Ţării Româneşti – Târgovişte, Câmpulung Muscel, Curtea de Argeş – de oraşul domnesc Râmnicu Vâlcea. Un drum care taie zona subcarpatică a Munteniei, lăsând privitorului nu doar frumoasele dealuri înalte ale zonei, dar şi panorama minunată a Făgăraşilor.

Drumul străbate 3 judeţe şi, cum am spus, trei oraşe care au contribuit la consolidarea dinastiei Basarabilor în Ţara Românească, un drum pe care, dacă reprezentanţii CNAIR ar cunoaşte un pic de istorie, l-ar avea pe lista de investitiţii ca prioritate zero.

Din păcate, acest drum nu a mai fost reabilitat de peste 30 de ani şi este un exemplu de nesimţire şi incompetenţă. Este cel mai prost drum al sudului, drum naţional, concurând cu DN 67B, un drum care nu ştiu dacă are mai mult de 100 de metri de asfalt drept. Este plin de alunecări de teren, de fisuri în plăcile de beton ceauşiste, un drum care distruge maşini, consumă nervi, timp…, care te face să te iei cu mâinile de păr.

Cred că singura porţiune cât de cât mai bună o reprezintă cei 10 km de pe raza judeţului Vâlcea, pentru că, atunci când intri în Argeş, dai piept cu alunecările de la Piatra, gropile de la Tigveni şi drumul se face praf din km în km, astfel încât, după Curtea de Argeş, este o catastrofă, se intră direct în protoistoria infrastructurii.

Toată lumea îl evită, este sub cod roşu de circulaţie şi niciodată nu a fost pe lista de reabilitări. Se repară pe ici, pe colo, dar cel mai important drum din istoria Ţării Româneşti, repetăm, drum care leagă primele 3 capitale valahe, este o ruşine naţională. În condiţiile în care CNAIR termină anul cu jumătate din buget necheltuit.

Să menţionăm că vara, în plin sezon de concedii, pentru a se fluidizia DN 7, Piteşti – Râmnicu Vâlcea, jumătate din circulaţie este deviată pe acest drum. Păi nu e nimănui ruşine să deviezi turiştii pe un drum de Ev Mediu? Să ne facem de râs de tot…

Cât am câştiga oare dacă am avea autorităţi centrale care ar şti să valorifice istoria, turismul şi infrastructura?

Vâlcea ar putea fi salvată dacă se va produce minunea ca porţiunea noastră să devină drum expres, cu 1,5 bandă de mers, drumul întreg urmând a deveni unul expres, breteaua care va lega Râmnicul de nodul Tigveni de pe Autostrada Sibiu – Piteşti.

În fine, nu mai credem nimic, spunem doar atât, un drum care ar putea produce turism, drum care uneşte trei capitale medievale de un oraş domnesc, produce nervi, dezgust şi multe înjurături.

Liviu POPESCU

Loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *