Cea mai mare surpare de drum din Vâlcea s-a produs la Stoileşti. Cine a greşit?

Cea mai mare alunecare de teren din judeţ şi care a lovit în infrastructura rutieră s-a produs în luna mai, pe raza comunei Stoileşti, la drumul de legătură cu satul Geamăna.

Situaţia este cu atât mai dramatică cu cât acest drum urma să fie inaugurat în viitorul apropiat, numai că, efectiv, pe o rază de 100 de metri, o întreagă bandă de mers s-a prăbuşit, zidul de sprijin este compromis, iar eroziunea ar putea afecta şi cealaltă bandă, izolând complet satul Geamăna.

Comuna Stoileşti este una din cele mai vaste comune din Vâlcea, având satele întinse pe toate culmile deluroase de pe malul de est al Oltului şi, implicit, o reţea de drumuri care sare de 100 de km. Altfel spus, reţeaua de drumuri care străbate comuna vâlceană înseamnă, în kilometri, mai mult decât distanţa Râmnicu Vâlcea – Sibiu.

Administraţia Ionescu a demarat, încă de acum 5 ani, ample proiecte de reabilitare a acestor drumuri, însemnând asfaltare, pietruire, rigole, urmărind, astfel, dezvoltarea unor sectoare agricole, apicole şi zootehnice, dar nu în ultimul rând, agro-turismul. Comuna beneficiază de mai multe biserici de patrimoniu, de un echilibru de aerosoli, fiind, prin urmare, o opţiune pentru a fi consacrată şi din acest punct de vedere.

De altfel, drumul la care se lucra în prezent traversează o zonă absolut spectaculoasă, numai că… cineva a greşit.

Din bănuielile noastre, fie studiile geo au fost făcute superficial, fie constructorul nu a realizat la timp că ceva nu e în regulă, atunci când se turna zidul, fie dirigenţia de şantier a fost făcută de mântuială, oricum, cert este că o astfel de prăbuşire are sigur şi vinovaţi. Vinovaţi care trebuie să răspundă pentru aceşti bani publici.

Până atunci, autorităţile locale şi judeţene au luat măsuri de consolidare provizorie a celei de a doua benzi de mers pentru a nu pune în pericol viaţa celor care trec prin zonă.

„Se poate să fie o pungă, o veche cavernă petrolieră. Adevărul este că această lucrare trebuia acum inaugurată. Mizăm pe sprijinul Consiliului Judeţean aici”, spune primarul Ionescu.

De cealaltă parte, preşedintele CJ Vâlcea spune că este nevoie de o expertiză tehnică amănunţită a lucrării.

„Este clar că trebuie făcută o analiză a lucrării, o expertiză tehnică, să se vadă unde sunt carenţele şi de ce s-a produs acest dezastru. Până atunci însă, am vorbit şi cu primarul Ionescu şi trebuie să asigurăm tranzitul în zonă fără a pune în pericol viaţa cetăţenilor din Geamăna. Avem nevoie de o hartă geologică a zonei, de o hartă a cavernelor, pe care am înţeles că o are OMV, şi de date cu privire la torenţii subterani, care se pare că pot activa o asemenea lucrare. Este a treia oară când se execută această lucrare, iar următoarea lucrare trebuie făcută după un studiu amănunţit al cauzelor dezastrului, cu soluţii conforme. „, spune preşedintele Rădulescu.

AP

Loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *