Autostrada Sibiu – Piteşti va avea cel mai lung tunel din România, de aproape 3 km.

Autostrada Sibiu – Piteşti va trece prin Curtea de Argeş, va face legătura cu Râmnicu Vâlcea şi va avea nu mai puţin de 9 tuneluri, dintre care unul de 2.8 kilometri.

Ministerul Transporturilor a anunţat, la sfârşitul acestei săptămâni, traseul ales pentru viitoarea autostradă Sibiu – Piteşti. După ce Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a prezentat cinci variante de traseu, autorităţile au ales, în cele din urmă, varianta care trece preponderent prin munţi şi care, cel puţin teoretic, va fi şi cea mai dificil de construit.

Astfel, autostrada are traseul Piteşti – Curtea de Argeş – Tigveni – DJ678A – Văleni, de unde virează spre Vest, prin construirea a două tuneluri de câte 500 de metri şi 700 de metri.  Autostrada va traversa, astfel, Berislăveştiul şi Sălătrucel.

În zona Călimăneşti va începe sarabanda de tuneluri. Nu mai puţin de 7 tuneluri vor fi între Călimăneşti şi Cornet.

autostrada munteAutostrada va intra apoi pe Valea Oltului, pentru a face conexiunea cu Călimăneşti şi, practic,  cu Râmnicu Vâlcea.

În această zonă vor fi construite nu mai puţin de 7 tuneluri, cu lungimi de 600, 1.150, 1.400, 250, 250, 650 şi 2.800 de metri.

Astfel, România va avea cel mai lung tunel de autostradă, similar celor din Europa de Vest.

Ulterior, autostrada ajunge în localităţile Racoviţa şi Boiţa, înainte de punctul de sosire de pe centura Sibiului. În total, vor exista 9 tuneluri, cu o lungime totală de 8.3 kilometri.

Autorităţile sperau ca lucrările la autostradă să înceapă în 2016, însă Dan Costescu, ministrul Transporturilor, a sugerat că startul ar putea fi dat abia în 2017, întrucât studiile de fezabilitate vor fi terminate în iulie 2016.

Construcţia propriu-zisă va dura „3-4 ani”, astfel că 2020 reprezintă un termen de finalizare care include „o marjă destul de optimistă”.

Sibiu – Piteşti este singurul tronson de autostradă care lipseşte integral din autostrada A1, care leagă Bucureştiul de Ungaria. Toate celelalte tronsoane au fost finalizate sau vor fi terminate în cursul anului viitor. Autostrada are o lungime de 116 kilometri şi un cost estimat de 2 miliarde de euro, din care 85% vor fi suportaţi de Uniunea Europeană.

3 comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *