Adrănel Cotescu(PNL) şi Romeo Rădulescu(PDL) solicită Ministerului Transporturilor elaborarea planului general în domeniul feroviar

Doi parlamentari vâlceni, senatorul (PNL) Adrănel Cotescu şi deputatul  PDL Romeo Rădulescu  îi solicită ministrului Transporturilor Ramona Mănescu elaborarea planului general (masterplan) în domeniul feroviar, având în vedere că fără acesta România riscă „să piardă trenul rutelor feroviare internaţionale”.
„Din cauză că nu are niciun plan, România riscă să piardă trenul rutelor feroviare internaţionale. Ungaria a finalizat partea sa din Coridorul IV European, în timp ce noi nu avem finalizaţi nici cei 40 de km din tronsonul Arad-Nădlac. În acest ritm, România riscă excluderea de pe harta rutelor majore de transport feroviar. Pentru că Bucureştiul n-are niciun plan în această direcţie, ungurii au demarat discuţiile cu Belgradul pentru o cale feroviară de transport mărfuri Europa-Asia, care ar ocoli ţara noastră. România are nevoie imediată de un masterplan feroviar, altfel ar putea să piardă locul de la masa negocierilor pentru viitoarele rute feroviare Europa-Asia, deşi un astfel de proiect aduce oportunităţi economice importante ţărilor participante”, a declarat vineri, pentru AGERPRES, senatorul PNL Adrănel Cotescu.
El a solicitat Ministerului Transportului elaborarea unei strategii pentru Coridorul IV de transport feroviar privind legarea României la rutele de transport de mărfuri spre şi dinspre Asia.
Şi deputatul PDL Romeo Rădulescu i-a cerut ministrului Mănescu să „vină cu proiecte în domeniul feroviar, luând exemplul Ungariei”
„Săptămâna trecută agenţiile de presă au preluat voci autorizate de la Comunitatea Europeană, care au informat despre noua politică privind infrastructura de transport a Uniunii Europene în perioada 2014–2020, axată pe Facilitatea de Conectare Europeană. Astfel, bugetul multianual al UE pentru 2014–2020 alocă 26 de miliarde euro pentru cele 9 coridoare de transport din reţeaua de interes european TEN-T, ţara noastră fiind inclusă în 2 dintre acestea: Orient/Est–Mediteranean şi Rin–Dunăre. România poate obţine în Coridorul Orient/Est–Mediteranean o finanţare europeană pentru sectorul său din calea ferată Budapesta – Arad – Timişoara – Calafat. Şi în acest domeniu suntem codaşi, căci dacă Ungaria aproape a finalizat planurile, la noi în ţară procesul se află încă în desfăşurare”, a precizat Rădulescu.
Parlamentarul vâlcean doreşte şi ca Ministerul Transporturilor să precizeze dacă se are în vedere reluarea lucrărilor la calea ferată Vâlcele (Argeş) – Bujoreni (Vâlcea), ca parte a Coridorului IV feroviar, acest tronson fiind „beneficiar încă din 1989 a unora dintre cele mai impresionante lucrări de infrastructură din România: tunelurile Gibei (2.250 metri) şi Ploştina (1.910 metri), viaductele mari Topolog (1.440 metri), Sâmnic (540 metri) şi Sâmnicel (270 metri)”.
În ceea ce priveşte finanţarea europeană în domeniul transporturilor, statelor membre UE le revine sarcina de a prezenta Comisiei Europene, încă de la începutul anului 2014, propuneri detaliate pe baza cărora urmează să fie alocată finanţarea.
Din cele 26 miliarde euro destinate sectorului de transport din Facilitatea de Conectare Europeană, cel puţin 11,3 miliarde Euro sunt rezervate statelor membre eligibile pentru finanţare din politica de coeziune printre care se numără şi România, pentru acestea nivelul de finanţare europeană a proiectelor ridicându-se până la 85%.

Loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *