Singurul pod boltit din Vâlcea, cândva pod tehnologic pentru o megastructura, a intrat în reabilitare

Singurul pod boltit din judetul Vâlcea, pod peste râul Olt a intrat în reabilitare după 50 de ani de la construcție.

Este vorba de podul de la Cornet, pod care leagă Valea Oltului de cele cinci comune care compun Tara Loviștei.

Putina lume știe că acest pod, inițial, a fost construit că pod tehnologic, el urmând a asigura construirea unei Megahidrocentrale pe Valea Oltului.

In anii ’70, regimul comunist inițiase proiectul celei mai mari hidrocentrale de pe râul Olt care avea barajul și sala turbinelor la Racoviță iar lacul de acumulare ar fi ajuns la Boita (Sibiu). Lacul ar fi asigurat și apă de răcire pentru o centrala nucleară care ar fi urmat să fie construită la Boita.

Pentru aceasta megastructura ar fi urmat că șoseaua și calea ferată sa fie ridicate cu 50 de metri iar comunele Câineni și Racoviță strămutate cu totul, actualele amplasamente urmând a fi inundate.

După realizarea proiectului, văzând sumele de ordinul a zecilor de milioane de dolari regimul a decis să nu îl mai implementeze, spargandu-l in 4 amenajări hidro – CHE Cornet, CHE Robești,  CHE Câineni și CHE Lotrioara. Mai ales că în acea perioadă erau în lucru alte trei megastructuri hidroenergetice – Bicaz, Vidraru și Vidra.

Din acest proiect a rămas doar podul tehnologic de la Cornet care a intrat de joi, in reparatii capitale.

„Podul de pe DJ 703 M Perișani – Cornet a intrat în reabilitare. Dupa ce am realizat o serie de lucrări complexe de refacere a platformei de drum pe DJ 703M Perișani – Cornet, continuăm cu o nouă investiție în Țara Loviștei.

Este vorba despre reabilitarea Podului de beton armat peste râul Olt, un obiectiv extrem de important, care leagă DN 7 de localitățile Perișani și Racovița, fiind singurul pod din țară care traversează un drum național, un râu și o linie de cale ferată și a fost construit în anul 1964.

RAJDP Vâlcea a demarat pe 11 septembrie 2019, lucrările de reparații la acest pod.

Lucrările la structura podului sunt de o dificultate mărită, cea mai importantă fiind înlocuirea panourilor de parapet degradat, acestea fiind situate chiar deasupra drumului național și a căii ferate.

Pe toată lungimea podului (143,5 m) se vor realiza lucrări de înlocuire a bordurilor existente, de refacere a trotuarelor, a parapeților, precum și turnarea de covor asfaltic.

Ne cerem scuze locuitorilor din nordul judetului dacă la anumite ore circulația o sa fie ingreunată” spune președintele CJ Vâlcea, Constantin Radulescu

Loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *