Situaţia la această oră a lucrărilor pe Drumurile Judeţene din Vâlcea, situaţie identificată la faţa locului

Îmi place dezbaterea politică, consider că o scenă publică fără putere şi opoziţie nu ar însemna jocul absolut normal al democraţiei. Am preferat să sancţionez şi eu, ca formator de opinie, derapajele guvernanţei locale, dar şi ale opoziţiei atunci când critica era doar de amorul artei.

Aşa cum în ultima lună, am expus aici, multe dintre motivele pentru care puterea locală a primit o sancţiune la alegerile din 26 mai, mă văd nevoit să corectez şi anumite exagerări ale opoziţiei care au foarte mică tangenţă cu realitatea.

Sunt jurnalist de teren de ani buni şi pot spune că, zi de zi, mătur judeţul în căutare de ştiri, informaţii, reportaje, promovarea unor obiective turistice, de patrimoniu, etc. În acest sens, am străbătut toate drumurile, fie naţionale, fie locale, fie judeţene. Şi, cu precădere în ultimii 6 ani, situaţia s-a îmbunătăţit simţitor, poate nu la nivelul pe care ni l-am dori cu toţii, dar trendul este unul poziţiv.

Sunt multe impedimente care ţin de acte, avize, o birocraţie ucigaşă, care face ca drumul de la semnarea unui contract de finanţare până la execuţie, să treacă şi 2-3 ani. Că asta ne e legislaţia, din păcate.

Revenind la situaţia şantierelor din judeţul Vâlcea, cele mai multe sunt pe drumurile judeţene, şantiere care se vor dimensiona din ce în ce mai mult în perioada următoare, dat fiind faptul că sunt contracte semnate şi există finanţare.

La această oră, avem un Drum Judeţean (678A) aflat în şantier. Vorbim de Drumul Topologului, drum care leagă Mihăeşti de Milcoiu, fiind o scurtătură cu Bucureştiul pentru localităţile din sudul Vâlcii. Drumul este prin POR şi se află în execuţie de câteva zile.

Alt drum judeţean pe unde sunt volele, excavatoarele este DJ 643B, un drum de peste 35 de km, Drumul Cernei, drum care leagă zona mediană a Vâlcii cu zona de sud, trecând prin comunele Roeşti, Lădeşti, Stăneşti, Măciuca, Valea Mare şi Diculeşti. Drumul are finanţare prin PNDL2.

Dacă rămân la Nicolae Bălcescu, trebuie spus că DJ 678D a fost asfaltat în proporţie de 80%, fiind drumul care leagă primăria din localitate de Mănăstirea Flămânda.

Drumul Judeţean 646B, Drumul Doamnei, un drum care leagă comunele Frânceşti, Păuşeşti Otăsău şi Pietrariul, unind bazinul monahal din zona de mijloc cu Depresiunea Horezu, este în şantier, deja se toarnă masiv asfalt.

Reparaţii uriaşe se fac la această oră pe Drumul 677F, un drum strategic care leagă Râmnicu Vâlcea, prin pasul Cotoşmanu de cele 12 comune din zona de central-sudică a Vâlcii. Aici nu numai că s-a turnat asfalt, acum se reabilitează zona Luncavăţ-Slăviteşti, unde calamităţile din ultimii ani, au distrus complet platforma drumului, punând în pericol circulaţia în zonă.

Zilele trecute s-a încheiat asfaltarea pe DJ 676D, porţiunea finală Stroeşti – Cernişoara. Un drum care leagă direct zona centrală a judeţului de vestul Vâlcii. Vorbim de un drum care pleacă din Cernişoara şi trece prin Stroeşti, Mateeşti, Alunu şi limită judeţ Gorj.

În primăvară s-au încheiat lucrările la DJ 676A, drum care leagă comuna Fârtăţeşţi de Roşiile, ultima devenind cu această ocazie, un important nod rutier, după finalizarea acestei lucrări.

În excuţie se află şi Drumul Judeţean 658, Drumul Athosului Românesc, cel care leagă DN 7 de Mănăstirea Frăsinei.

Tot în acest an s-a finalizat DJ 703N, drum care leagă centrul Berislăveşti de satul Dângeşti şi cu prelungire pe viitor, spre Releu Cozia.

Asta reprezintă o parte din drumurile aflate în execuţie sau finalizate recent. Deja sunt contracte semnate, finanţate şi care ar urma să intre în execuţie, într-un viitor cât mai scurt pentru DJ 703 G (Breteaua Călimăneşti – Sălătrucel – Berislăveşti – A1), DJ 678 (Drumul Oltului) Budeşti – Galicea – Olanu – Drăgoeşti – judeţ Olt, DJ 677A (Drumul Pescenei) – Şirineasa – Pesceana-Glăvile-Amărărşti – Creţeni – Suteşti, DJ 646 Băbeni – Frânceşti – Tomşani – Costeşti – Arnota.

Cam aşa este situaţia pe drumurile judeţene, drumuri făcute la pas, de mine personal, în Vâlcea, situaţie care reprezintă realitatea. La acestea aduag reabilitarea pe DN 65C Bâlceşti – Fârtăţeşti – Lădeşti – Roeşti – Popeşti, pe ample secţiuni ca şi pe DN 67B, pe foarte multe secţiuni.

Sigur este loc şi de mai bine, dar este un pas uriaş în ceea ce priveşte infrastructura din judeţul Vâlcea (este pentru prima dată când se reabilitează drumuri cap coadă şi nu câţiva kilometri electoral) şi, odată, finalizate aceste drumuri, putem vorbi de îmbunătăţire considerabilă a arterelor de pe aici…

Liviu POPESCU

One comment

  • Bine intentionat

    Este îmbucurator articolul d-voastra dar am sa va rog sa faceti acelasi exercitiu si pe strazile din Râmnic si o sa constatati cum calitatea acestora scade pe zi ce trece . Asfaltari am citit ca se fac prin cartierele Copacelu , Goranu , zona de sud……..
    Dar noi ce facem ? Mergeti de curios pe strazile : Stirbei Vodă (de la intrarea in parc si până la limita cu Vlădesti ), Matei Basarab , Nicolae Titulescu , Ferdinand ….etc

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *