Lotul 1 al Autostrăzii Sibiu-Piteşti a intrat în lucru; Lotul 5 ar urma să-l construiască chinezii

Asociația Pro-Infrastructură semnalează într-o postare pe Facebook că lucrările la autostrada A1 Sibiu – București a început cel puțin pe hârtie. Potrivit asociației, țărușii topografici de pe marginea drumului pe tronsonul cuprins între Sibiu și Boița indică faptul că perioada de proiectare este în desfășurare.

Redăm mai jos postarea Asociației Pro-Infrastructura

”Nu sunt spectaculoase, dar fotografiile atașate demonstrează că Autostrada A1 Sibiu-Pitești a început… pe hârtie deocamdată! În poze vedeți țăruși topografici în zona nodului rutier Sibiu, semn că perioada de proiectare este în desfășurare.

Nu vă speriați. Vorbim doar despre 13,17 km între Sibiu și Boița. Contractul a fost semnat în 14.04.2019 cu austriecii de la Porr pe suma de aproape 613 milioane lei fără TVA.

Scriptic, proiectul tehnic trebuie predat în 12 luni, dar antreprenorul este capabil să îl livreze mai repede. Sperăm să vedem și utilaje la lucru spre sfârșitul acestui an: organizare de șantier, decopertări, depozite materiale, poate piloți forați la structurile majore. Termenul de execuție este de 3 ani.

Solicităm responsabililor din guvern să adopte cu celeritate HG-ul de exproprieri (care se află pe circuitul interministerial din 11 iunie), pas birocratic esențial în demararea la timp a lucrărilor în teren.”

Asocierea China Railway – Viaponte Rom a câștigat un prim proces în urma unei contestații și ar putea construi tronsonul 5 din Autostrada Sibiu – Pitești, anunță Economica.net. Eliminată a doua oară din cursa pentru secțiunea 5 a autostrăzii Sibiu – Pitești, asocierea China Railway – Viaponte Rom a depus iar contestație și a obținut câștig de cauză la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC). Mai mult, dacă va fi menținută această decizie, am putea avea primul lot de autostradă din România construit de chinezi.

CNSC a admis pe 4 iulie contestația asocierii China Railway 14-th Bureau Co Ltd – Viaponte Rom împotriva deciziei prin care a fost exclusă a doua oară din cursa pentru secțiunea 5 a celui mai important proiect rutier al României, scrie Economica.net.

Astfel, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) este obligată, a doua oară, să reia în calcul oferta chinezilor care, înainte de excludere, se afla pe primul loc.

Decizia CNSC poate fi însă atacată la Curtea de Apel București. Chiar și așa, este posibil ca instanța să mențină decizia Consiliului și să avem primul lot de autostradă din România construit de chinezi.

CNSC a mai admis și pe 2 aprilie contestația chinezilor, după ce aceștia au fost eliminați prima dată din cursa pentru secțiunea 5.

Italienii de la Astaldi, plasați pe locul 2, au atacat la Curtea de Apel București prima decizie a CNSC, din 2 aprilie, prin care chinezii au fost reprimiți la licitație. Pe 7 iunie, instanța a respins plângerea italienilor ca nefondată și i-a obligat să plătească Asocierii China Railway 14 th Bureau Cp Ltd-Viaponmte Rom Srl-Viaponte, Projetos e Consultorias de Engenharia SA, prin Viaponte Rom SRL, suma de 3.000 lei cheltuieli de judecată.

30,35 km în Secțiunea 5

Secțiunea 5 din Autostrada Sibiu – Piteşti este amplasată în județul Argeș, are o lungime de 30,35 km. Traseul acesteia va începe în zona localităţii Curtea de Argeș și va continua paralel cu râul Argeș, până la actuala centură a Municipiului Pitești.

În octombrie 2017, CNAIR a primit opt oferte pentru secțiunea dintre Curtea de Argeș și Pitești (km 92+600 – 122+950), valoarea contractului pus la bătaie de Transporturi fiind de 1,83 miliarde de lei, fară TVA.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *