După 40 de ani, Drumul Sudului, al doilea culoar naţional al Vâlcii (DN 67B), a intrat în reabilitare

Poate că este vestea pe care o aşteaptau, de 40 de ani, toţi locuitorii celor 10 localităţi din sudul Vâlcii: Drăgăşani, Suteşti, Guşoeni, Măciuca, Fârtăţeşti, Tetoiu, Lăcusteni, Zătreni, Livezi, Grădiştea dar şi prin extensie, la doar 5 km, Bălceşti, adică 2 oraşe industriale, dintre care un municipiu, vestea că DN 67B, cunoscut drept Drumul Sudului intră în reabilitare.

Preşedintele Constantin Rădulescu a anunţat joi într-o declaraţie de presă, că CNAIR a demarat ample lucrări de reabilitare pe cel de-al doilea drum naţional ca importantă capitală pentru Vâlcea, DN 67B.

„Vorbim de drumul care traversează judeţul Vâlcea de la est la vest, care asigură tranzitul spre Oltenia de sub Munte, DN 67B, un drum spectaculos, arteră de care depinde direct viaţa economico-socială 11 localităţi mari din zona de sud şi sud-vest a Vâlcii.  Diligenţele întreprinse astfel de CJ Vâlcea dau rezultate, diligenţe bazate pe solicitarea autorităţilor, a agenţilor economici din această parte de judeţ şi nu în ultimul rând ale mass-mediei.  Vâlcea trebuie să aibă, consider eu, o dezvoltare omogenă, să nu existe discrepanţe de infrastructură între nord şi sud. În acest an, paralel cu acest tronson de drum, avem o altă  amplă lucrare în domeniul energetic. Un uriaş gazoduct care traversează România spre Europa Centrală, BRUA, lucrare care va însemna o dinamică a pieţei muncii în zonă”, spune preşedintele CJ Vâlcea, Constantin Rădulescu.

DN 67B este la fel de important pentru Vâlcea de Sud precum e DN7 (Valea Oltului) pentru nord, este axa care uneşte toată treimea de sud a judeţului.

Drumul Sudului sau DN 67B este mai mult decât un drum, este de fapt o călătorie în istorie, în frumos, un legământ nescris la Vâlcii și poate de aceea, inspirați au fost cei care l-au construit şi nemernici cei care l-au abandonat.

Un drum, poate cel mai frumos din Vâlcea, un vis care străbate 70 de km de judeţ, care mângâie dealuri, subcarpaţi, priveşte munţii, se scaldă prin patru râuri şi ştie toată povestea sudului.

Drumul de care vorbim, străpunge Vâlcea la Drăgăşani, venind dinspre dealurile înalte ale Argeşului şi traversează Oltul, peste una din cele mai întinse delte formate în ultimii 30 de ani.

De pe acest drum care vine în regatul viilor, se pot vedea coloniile de lebede care cuibăresc în desişurile râului rege. Un drum care vine prin oraşul viilor, al doilea municipiu al Vâlcii, şi ,tâşneşte apoi pe sub culmile viţei nobile spre Vâlcea sudică, Vâlcea care îmbină strugurele cu cireşii şi prunii.

DN 67B este la fel de important pentru Vâlcea de Sud precum e DN7 (Valea Oltului) pentru nord, este axa care uneşte toată treimea de sud a judeţului.

Mai trebuie precizat că Râmnicu Vâlcea Week este revista care a susţinut în ultimii 2 ani, aproape lunar,  necesitatea reabilitării acestui tronson de drum naţional.

Liviu POPESCU

5 comments

  • Dina

    Partea de sud a județului,este ruptă de lumea civilizată:locuri de muncă=Nu, infrastructură=lumea a treia!in schimb avem „Asistați Sociali” la tot pasul. Oare de ce?

  • Gogu

    Bla bla bla. Cand incepe cand se termina???? Nimic concret! Acum nu foarte mult timp isi faceau poze cu niste dungi trasate pe la Gusoieni si Maciuca!! Povesti electorale!

    • Liviu

      chiar s-a inceput asfaltarea unor portiuni foarte mari, deja s-a ajuns la Gradistea, a anunt si centrul Info trafic al Politiei Romane restrictii de circulatie pe acest sector de drum.

  • Staicu Petre

    Acest drum se reabilitează pe hîrtie cum numai psd_iști știu să o facă ! În Dealul Văleni și Mecea sa asfaltat drumul care a fost făcut praf și pulbere de hoți de gazolină cu implicarea autorităților locale . Acest drum a fost asfaltat pentru a se circula cu autovehicule pînă în 7 tone dar acești mafioți au dat în stînga și în dreapta în așa fel încît au circulat zilnic cu autovehicule chiar și de 50 de tone ,astfel că ne am ales cu drumul rupt și ei cu bani în buzunare .Cele mai bogate sate Dealul Văleni și Mecea de unde se expluatează gaze naturale dar noi nu beneficiem de ele ,gazolină / benzină la fel . Locuitori acestor sate sînt sortiți pieriri de autorități pentru faptul că nu au un mijloc de transport asigurat ( autobuz ) cu ,care să se deplaseze și ei la un medic specialist de la Rm. Vâlcea din cauza corupției TOTALE din Județ !? Afirm sus și tare că la noi în Comună este cap de linie Râmnicul Vâlcea _ Zătreni și retur dar nimeni nu prelungește acest traseu ! De ce ? De ȘPAGĂ !?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *