„Vâlcea, cel mai frumos judeţ din România” a devenit un brand naţional

Nu sunt multe sintagme care ajung să fie cunoscute în timp, de la Timiş până la Constanţa sau de la Botoşani la Mehedinţi, dar iată că o idee care a apărut în 2015, în paginile Râmnicu Vâlcea Week, fundamentul construcţiei acestui ziar, a ajuns să fie brandul nostru, brandul vâlcenilor, un lucru care a germinat, a crescut şi acum s-a consacrat.

Graţie şi conducerii judeţului Vâlcea care a preluat fără să stea pe gânduri acest logo şi l-a folosit de câte ori a avut ocazia, devenind promoteri ai acestui crâmpei de ţară.

Nu a fost uşor şi în niciun caz nu va fi deloc prea lesne pentru a contura în următorii 10 ani acest logo în acord în întregime cu realitatea.

Pentru asta provocarea rezidă la administraţiile locale, este datoria lor să uniformizeze totul, infrastructura de utilităţi – drumuri, apă, canalizare, gaze, educaţie, sănătate, fiindcă nu-i aşa, e păcat de relief dacă nu ştim să construim ceva frumos pe lângă.

Ce-i drept Vâlcea nu stă prost la acest capitol, am străbătut celelalte judeţe ale Olteniei şi fără să stau pe gânduri, pot afirma că Vâlcea rurală e peste ceea ce am văzut în Olt sau Dolj. Dar asta nu e totul. Vâlcea trebuie să îşi merite blazonul, să fie un judeţ în care orice localitate ai alege, aceasta să fie o opţiune viabilă pentru a trăi.

Vâlcea trebuie să se urbanizeze, peste 10 ani este obligatoriu să avem confort de oraş în fiecare zonă, să avem un arhipeleag de orăşele, cu centre civice de bun simţ, cochete, cu şcoli moderne, cu dispensare sau clinici aşa cum vedem afară. Cu locuri de agrement, cu pensiuni şi cu un respect decisiv pentru mediu. Parcă peste 10 ani nu aş mai vrea să văd „julitura” aia din zare de la Bistriţa.

Momentan, pot să afirm că ne aflăm la 50% din aceste standarde. Adică jumătate din blazonul de cel mai frumos judeţ al României este atins. Există cel puţin 10 localităţi rurale care rivalizează cu orice oraş modern şi alte 20 care sunt în grafic. Avem din păcate şi 2 oraşe care greu pot fi denumite oraşe – Berbeşti şi Ocnele Mari. Avem regiuni unde turismul deja este o opţiune, mă refer la localităţile de munte sau cele de sub munte(bazinul Horezu). Există poli de dezvoltare clar bine conturaţi – Drăgăşani, Horezu, Brezoi, Băbeni.

În următorii 2 ani, 80% din reţeaua de drumuri judeţene va arăta aşa cum trebuie, rămânând Consiliului Judeţean doar câteva drumuri pe care să le prioritizeze pentru etapa a II-a. Vom avea drumuri care urcă la munte şi vreo 3 noi staţiuni noi definite sus, la peste 1000 de metri. Sunt deci premise care oferă un viitor pentru judeţ.

De aceea am proiectat următorii 10 ani, termen pentru ca Vâlcea să fie nu doar cel mai frumos judeţ din România dar şi unul dintre destinaţiile de top din România.

Şi mai e ceva, ar cam trebui să începem să devenim vâlceni. Şi să ne bucurăm pentru fiecare succes care intră în contul judeţului. Pentru că suntem diferiţi, nu-i aşa? Nu suntem nici olteni, nici munteni, suntem vâlceni.

Liviu POPESCU

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *