În maxim 2 săptămâni se va schia pe Transalpina

Blocajul legislativ, sumele date cu ţârâita, pretenţii exagerate al CL Voineasa, reprezintă un cumul de factori care au condus la situaţia de la Voineasa unde, în cele din urmă, s-a găsit o soluţie.

Facem un rezumat înainte:

La 31 mai 2017 a expirat contractul de participaţiune dintre CL Voineasa şi firma Acomin, parteneriat în urma căruia a funcţionat domeniul schiabil Transalpina Ski Resort, investiţie guvernamentală demarată în 2010 şi nici acum terminată cu totul.

După mai multe litigii în anii anteriori, s-a ajuns la acel contract de participaţiune care, însă, nu mai putea fi prelungit.

Singura soluţie, rămânea terminarea lucrării, organizarea unei licitaţii finale de administrare pentru o perioadă mai mare de timp.

Pentru pregătirea caietului de sarcini a fost angajată o firmă care să pregătească documentaţia. Cum aceste firme specializate în astfel de documentații nu sunt uşor de găsit, aceasta  a fost finalizată abia în luna august. Banii pentru finalizarea completă a pârtiei au venit si ei de la guvern, la fel de târziu.

În paralel cu acestea, CL Voineasa a pregătit licitaţia. Iniţial, primarul Gabriel Năstăsescu a propus o redevenţă pentru o sumă de 100.000 de euro pe sezon, dar Consiliul Local nu a aprobat și a cerut, la următoarea ședință – suma la 250.000 de euro, sumă care, potrivit unor date din anii anteriori, era chiar cam tot ce se putea încasa într-un sezon. O sumă exagerată care s-a şi s-a văzut în licitaţia ce a urmat.

După ce s-au stabilit aceste date s-a trecut la organizarea licitaţiei, numai că, aşa cum era firesc, la 250.000 de euro redevenţă, nu s-a înscris şi prezentat nimeni.

Singura soluţie pe care Primăria o are azi,  la îndemână, şi care se va materializa în zilele următoare, este semnarea unui contract de prestări servicii prin încredinţare directă, unde legea achiziţiilor publice prevede un prag maxim de 30.000 de euro.

Din sursele noastre acest contract va fi discutat în cursul zilei de miercuri, şi cum Primăria este decisă să facă tot ce este posibil legal că lucrurile să meargă, acest contract va fi semnat în scurt timp.

De precizat că, toate utilajele sunt pregătite la pârtie, s-au făcut toate verificările, pârtia fiind pregătită să fie deschisă în orice moment, totul depinzând de acest contract.

„Nimeni nu este rău intenţionat sau a dorit să se ajungă în această situaţie. Blocajul legislativ a fost impedimentul. Eu sper că discuţiile cu operatorul care va administra pârtia să fie de bun augur şi să semnăm cât de curând acest contract şi, în maxim 2 săptămâni, să se schieze”, a precizat primarul din Voineasa, Gabriel Năstăsescu.

A.P.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *