Institutul Geologic efectuează măsuratori pentru Tunelul „Poiana” al viitoarei Autostrăzi Sibiu – Piteşti

O echipă de specialişti ai Institului Geologic au efectuat o serie de măsuratori şi studii asupra solului pe unde va fi construit tunelul Poiana, cel mai lung care va fi construit pe Autostrada Sibiu – Piteşti.

„Au fost aici inginerii de la Institutul bucureştean şi au luat mostre din sol, atâtn aici la capătul dinspre Perişani, cât şi dincolo unde va fi intrarea în judeţul Argeş. Am înţeles că au efectuat mai multe măsurători pentru că este deja o urgenţă implementarea acestui proiect”, spune primarul din Perişani, Ion Sandu.

Autostrada Sibiu – Piteşti va intra în judeţul Vâlcea, printr-un tunel, cel mai lung de pe traseu, în dreptul localităţii Perişani. Aici va fi amenajat, potrivit proiectului, şi un spaţiu de servicii. Ulterior, autostrada va continua firul Băiaşului până în Racoviţa. Aici, la Cornet urmează să fie realizată legătura cu DN 7, Valea Oltului.

Construcţia celor trei secţiuni de mijloc, cele din munți, ale autostrăzii Sibiu – Piteşti va fi scoasă la licitaţie pentru 9 miliarde de lei, conform Companiei de Drumuri. Aceasta a primit deja 17 oferte pentru realizarea capetelor celei mai aşteptate autostrăzi din România.

Proiectarea şi execuţia secţiunilor 2, 3 şi 4 ale autostrăzii Sibiu – Piteşti este estimată la 9 miliarde de lei, potrivit unui document al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), obţinut de ECONOMICA.NET.

Până în decembrie, CNAIR vrea să trimită spre validare la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) documentaţia pentru toate cele trei secţiuni, cuprinse între Boiţa şi Curtea de Argeş.

Cele trei secţiuni sunt:

  • Boiţa – Cornetu (34,44 kilometri)
  • Cornetu – Tigveni (35,30 kilometri)
  • Tigveni – Curtea de Argeş (9,8 kilometri)

Dacă pentru Cornetu – Tigveni şi Tigveni – Curtea de Argeş, documentaţia urmează să fie transmisă la ANAP până în luna noiembrie inclusiv, pentru secţiunea de la Boiţa la Cornetu, paralelă cu DN 7, termenul este luna decembrie. Şi asta pentru că „este necesară o analiză de risc completă pentru evitarea oricărei interferenţe între construcţia secţiunii şi derularea traficului pe drumul paralel existent”, se arată în documentul CNAIR.

Secţiunile 1 şi 5 ale Autostrăzii Sibiu – Piteşti au fost lansate la licitaţie încă din vară. Pentru construirea capetelor autostrăzii, estimată la 2,6 miliarde de lei, au fost depuse în total 17 oferte.

Astfel, CNAIR a primit opt oferte pentru secţiunea 5 a autostrăzii Sibiu – Piteşti, respectiv între Curtea de Argeş şi Piteşti (30,35 kilometri), valoarea contractului pus la bătaie de Transporturi fiind de 1,834 miliarde de lei, fară TVA.

Pentru construcţia primei secțiuni, Sibiu – Boiţa (13,17 kilometri – lot 1), în valoare de 765,83 milioane de lei, fără TVA, au fost depuse 9 oferte.

Autostrada Piteşti-Sibiu este una dintre cele mai aşteptate din România, fiind cerută şi de Dacia, cel mai mare exportator al ţării. Construcţia autostrăzii urmează să fie finanţată şi din fonduri europene, aceasta fiind o parte importantă a coridorului 4 Pan-European, care traversează România de la Vest la Est.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *