Prin Autostrada Sibiu – Piteşti, Râmnicu Vâlcea obţine 17 kilometri de oportunităţi de afaceri

Autostrada Sibiu – Piteşti, da, după 27 de ani, după, mai exact 40 de ani…se va construi, deci se va întâmpla şi această minune. Săptămâna trecută, Consiliul Judeţean Vâlcea a eliberat certificatul de urbanism pentru această şosea de mare viteză, concret, pentru cei 40 de km, care vor trece prin judeţul nostru. Exact prin zona montană, de aceea, cele 2 loturi au primit numele generic de „Transcarpatia”.

Dar ce este mai important de menţionat aici, de departe cel mai mare succes pentru Râmnicu Vâlcea este faptul că avem parte de 17 km de investiţii, se creează o mare oportunitate pentru a dezvolta clustere, parcuri de logistică, subsidiare ale unor companii, etc. Cum?

Ce este de fapt o autostradă? Pe scurt, este un drum de mare viteză, construit pentru a evita/ocoli(nu lega!!!) marile aglomerări urbane, cu cel puţin 2 benzi pe sens, fără intersecţii şi cu posibilităţi de a rula cu viteze de cel puţin 100 – 120 km/h. Autostrăzile în toată lumea nu trec prin oraşe (în faza iniţială), ele pot deveni ulterior prin dezvoltarea şi extinderea unui oraş, autostrăzi urbane.

Legăturile între oraşe se fac doar prin drumuri naţionale iar de regulă, acestea ajung până în centurile oraşelor, în timp ce legăturile dintre oraşe şi autostrăzi se fac prin bretele, drumuri expres care variază între 1 – 30 de km, funcţie de distanţe.

Spunem asta, pentru a lămuri lamentaţiile, eseurile şi alte cârcoteli, generate de faptul că, Autostrada Sibiu – Piteşti trece la 17 km de Râmnicu Vâlcea şi tot la 17 km de Călimăneşti. O distanţă rezonabilă, dacă ne gândim că între Timişoara, unul dintre cele mai industrializate oraşe ale Românie şi aceeaşi A1, sunt 12 km distanţă.

Ce înseamnă pentru Râmnicu Vâlcea, faptul că avem 17 km distanţă între oraş şi A1? Înseamnă enorm, mai ales că pe aceşti 17 km se preia tot traficul dinspre Târgu Jiu, adică, se va colecta tot tranzitul dinspre Oltenia de Nord spre A1. Ceea ce oricum obligă din start autorităţile judeţene şi cele centrale să reabiliteze de urgenţă, această secţiune 6, cum a fost definit drumul Râmnicu Vâlcea – Budeşti – Goleşti – Tigveni(nod Bârseşti) şi să-l transforme în drum expres.

Această bretea va industrializa toată zona, Budeştiul este deja un vector în acest sens, va reînvia Goleştiul şi va impulsiona total porţiunea argeşană din Ciofrângeni şi Tigveni. În toată lumea, pe aceste bretele de legătură, se contruiesc adevărate parcuri de logistică, subsidiare ale marilor corporaţii, moteluri şi pensiuni, outleturi, mici şi mari industrii, etc.

Cei 17 km de bretea pot însemna mii de locuri de muncă, pentru că aşa cum am spus, acest coridor uneşte nu doar Râmnicu Vâlcea dar şi toată Oltenia de sub munte, până la Târgu Jiu, cu A1. Deci un trafic uriaş, un tranzit de mărfuri şi pasageri care va genera pe orizonatălă un complex uriaş de industrii pe cei 17 km de drum expres dintre Râmnicu şi Tigveni. Tot polul economic al Râmnicului se va muta în zona de est…

Şi cine ştie, peste 20 – 30 de ani, extinderea oraşului prin înglobarea Budeştiului şi a Goleştiului are un spaţiu de manevră.

Acelaşi lucru se petrece mai sus, la Călimăneşti, unde avem breteaua de legătură, care intră în viitorul apropiat pe finanţare europeană: Jiblea – Sălătrucel – Berislăveşti – Şuici(nod A1). Avem la fel, tot 17 km distanţă între staţiunea vâlceană şi autostradă. Asta va implica dezvoltarea zonei de tranzit, a celor 2 localităţi, o dinamică a turismului la poalele Coziei. Vom putea vorbi atunci de un pol turistic Călimăneşti – Sălătrucel – Berislăveşti, zonă riverană acestei autostrăzi.

În concluzie, prin Autostrada Sibiu – Piteşti, Vâlcea nu pierde nimic, ci câştigă 17 km de oportunităţi de afaceri, atât în zona Râmnicului, cât şi în zona Călimăneştiului. Depinde de autorităţile locale să atraga cât mai mulţi investitori pe aceste bretele…

Asta nu va însemna o moarte a DN 7. Drumul Naţional 7 este util prin legătura directă cu Piteştiul şi pentru tranzitul strict dintre cele 2 oraşe, drumul de pe Dealul Negru va rămâne o variantă foarte utilă, numai că va fi un trafic mult mai fluent şi vom avea o altă repartizare a numărul de autovehicule pe cele 2 rute.

Şi nu în ultimul rând, Defileul Oltului, poate avea altă perspectivă pe viitor, fiind degrevat de traficul greu. O perspectivă turistică.

Liviu POPESCU

 

One comment

  • rumangrue

    Amice, esti in continuare pe lângă subiect…si cu incapatanare o tii pe-a ta! ti-am mai spus-o si ti-o repet…urca-te in masina…ia-o la drum…dn 7 iesi din RM vl…goranu…n.ai unde drum Express…aa imi vei spune că mergi pe varianta baraj budesti..ok…ai iesit la fostul post control….faci dreapta….case si pe stânga si pe dreapta….le darami? Ce faci…pana la pensiunea casa oltenească sunt case pe ambele sensuri…le darami si mai constriesti si un nou pod peste albia 10 luni secata a samnicelului….ajungi la blidari…la intersectie, faci stanga spre curtea de ag…. in dreapta ai putea largi cu chiu cu vai, nu sunt case pe o distanta de fix 5 km pana la primăria golesti….dar si aici drumul e complicat …in dreapta albia pârâului samnic e in unele locuri foarte aproape de sosea…adia la 2 metri uneori…. Daca tot ai facut stanga, uita-te la asfalt…o criblura fărâmițată fara fundatie, trebuie sa o iei de la zero….toate drumurile comunale din stanga sunt de pamant….ropina n-are cu ce sa le asfalteze, la ploi medii umplu carosabilul cu aluviuni…ce faci? Le asfaltezi….sunt doar vreo 8-9…ajungi la primaria golesti…faci un pod inainte….trebuie sa treci samnicul….incepe urcusul 4 km fix pana in vârful dealului piatra…panta uriasa… 8-11 %…imens pentru un eventual drum Express…4 alunecari de teren masive….case pe ambele parti ale soselei…la intrarea in judetul arges…comuna ciofrangeni…casa lângă casa pe ambele parti…cred ca peste 70-80…. Curbe la peste180 de grade….o posada cu laturi betonate de circa 10-12 metri la biserica din piatra, case lângă biserica, scoala vis a vis si alte case…ce faci? darami biserica…darami scoala…in sfarsit ajungi in varful dealului…pe circa 70-80 de metri o alunecare masiva de teren…inca in miscare….se vede cu ochiul liber ca merge kilometri in jos…drumul nu mai exista…cineva a pus un pic de pietris…masinile ating cu pragurile….investitie uriasa pentru a opri asa ceva…..plus case…pe ambele parti…incepi sa cobori…nu,nu in jos luceafar blând ci prin gropi si alte alunecări de teren spre satul burlusi..o pădure pe ambele margini…cu alte vreo 3 alunecari de teren vizibile in carosabil….ajungi la camping…il darami si p-asta…ca doar nu faci o șicană ca la monza…ajungi la căminul cultural burlusi…vreo 200 de metri casa lângă casa, pe ambele parti ale carosabilului….darami căminul, eventual biserica …ajungi in sfarsit pe teren drept…lunca topologului…circa 1 km….aici poti fi satisfăcut….drum express.. construiesti doua benzi fara probleme….daca vrei o aroganta darami si scoala pentru persoane cu dezabilități asa numita macarenco…eee….si asta e un sovietic infect, Macarenko, n-o sa.i simtă nimeni lipsa….ajungi la Topolog…faci ditamai lucrarea de arta, un nou pod…ajungi in Tigveni….mai distrugi vreo 40 de case…ce sa-i faci si astia s-au găsit săracii sa-si construiască bordeiele pe marginea ulitei…cine se gândea acum 70-80 de ani cand das hitler ne lua petrolul ca alte rude indepartate ale sale…vreun urmaș al cavalerilor teutoni, sau vreun amarat de urmas al sasilor va vrea ditamai autostrada si la noi…ca deh…das hitler lua petrolul nostru, dar la el construia de atunci autobahn…..aaa mai darami si moara din Tigveni, ca aia e direct in nodul autostrăzii…
    Sa rezum, ca mi-am pierdut timpul destul…drumul rmvalcea-Tigveni il stiu ca-n palma…mergi la fata locului…si vezi ca un drum express, cu întărirea versantilor, oprirea numeroaselor alunecari de teren, exproprieri de sute de case…sa vezi atunci scandal…ca nu se vor expropria pe toata autostrada atâtea case… Costurile sunt uriase…chiar pe bune, nu mai pune cat le umfla baietii destepti….solutia unui drum Express e imposibila…mai degraba faci un tunel direct de la budesti in autostrada ….dar tu, in continuare visezi cai verzi pe pereti…valcea pol metropolitan…budestiul taiwanul Europei.😂….uita-te cu atentie…in asa zisul parc industrial…faurecia, cu salariu minim pe economie, fără gaze, in jur porumbi, lucerna…nu mai sunt nici capsunile de altadata-o balastiera, un chiosc pe roti unde servesc 2 pui jumuliti, un camp cu rable, sediul Mercedes…vorba rapsodului…hai in Mercedes…tu vrei si un avion…whatever aerodrom…tot la budesti😂 …unde vezi tu omule pol metropolitan? sunt mii de apartamente in rm v goale, toti tinerii cu iq ridicat au plecat, poate unii mai figurează in acte acolo, sunt mii, poate zeci de mii cu chirie sau cu rate pe zeci de ani in bucuresti, Sibiu, cluj, Craiova, torino, roma, milano, london, madrid…tu confunzi câteva persoane (ce-i drept, cateva sute, cu iq care tinde spre zero, chit ca au buzunarele pline si alături de ei 1500-2 de pitipoance care ii căpușeaza) inchise la culoare , asezonate toate cu o barba al carei contur e creionat cu rimmel, cu ochelari de soare penibili in scaune de amg, bayerische Motors sau ingolstadt wagon…cu bunăstarea sanatoasa a unei regiuni? Valcea are printre cele mai mici venituri pe cap de locuitor din tara, rivalizand cu regiunea nord-est doar…Esti pe lângă situatie…voit sau nu…nu-mi dau seama…plus ca legile astea ale secolului in care trăim iti cer…studiu de mediu..de fezabilitate…de naiba mai stie ce…nu e posibil saltul in istorie…nu e posibila schimbarea la fata a României…plus ca…cel mai grav…n-ai niciun om politic cu influenta la centru sa atragi fonduri(fie vorba intre noi- nici cu iq ridicat vreun lider politic-nu ca asta ar conta in atribuirea fondurilor)asa ca….iarta-mă ca vreau doar sa te readuc cu picioarele pe pamant, sunt doar in imaginatia ta boema aceste dezvoltari economice….trezeste-te omule! imparatul nu are pe umeri vreo mantie tesuta de cel mai vrednic croitor-e de-a dreptul dezbrăcat!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *