Coldea, erou pentru Vâlcea! Dacă nu era el, Autostrada Sibiu – Piteşti era înlocuită de Comarnic – Braşov!

Deşi toate site-urile naţionale prezintă o imagine critică a atitudinii lui Coldea cu privire la blocarea proiectului Autostrăzii Comarnic – Braşov, pentru Vâlcea, demersurile fostului ofiţer SRI sunt cu adevărat de lăudat.

Să nu uităm niciodată tripleta Ponta – Şova – Ghiţă, persoane non-grata pentru Vâlcea, tripleta care, timp de 3 ani, a încercat, pe toate căile, să blocheze proiectul european al Autostrăzii Sibiu – Piteşti, pentru a favoriza Comarnic – Braşov, unde interesele mafiei imobiliare erau uriaşe la nivel de exproprieri şi nu numai.

Trei ani în care tripleta a amânat actualizarea SF-ului pentru Sibiu – Piteşti, cu drumuri la Bruxelles pentru a deturna culoarul Ten T, cu un întreg set de mânării pentru muta finanţarea europeană pentru Comarnic – Braşov.

Apar acum la iveală din ce în ce mai multe dovezi şi mărturii că omul care s-a opus vehement acestui proiect „cointeresat” a fost Florian Coldea, care, potrivit martorilor, a declarat că, dacă Ponta & Co se apucă de această autostradă (Comarnic – Braşov) şi nu de Sibiu – Piteşti, îi arestează pe loc.

Demersurile lui Coldea sunt demne de apreciat; ca şef al serviciilor, nu putem spune decât faptul că omul a apărat cu adevărat interesele strategice ale României şi nu pe cele ale mafiei protejate de tripleta Ponta – Şova – Ghiţă.

Toate datele şi declaraţiile care încearcă să-l demonizeze pe Coldea pentru acest blocaj nu fac decât să-l pozitivizeze pentru argeşeni şi vâlceni, el fiind cel care a reuşit să stopeze şi să relanseze proiectul Autostrăzii Sibiu – Piteşti, singura cale rutieră aşteptată încă din 1972 pentru a fi implementată.

Când nu au mai avut ce face, Ponta şi Şova au fost nevoiţi să lanseze licitaţia pentru SF Sibiu – Piteşti, asta după 3 ani pierduţi, în care foştii guvernanţi au încercat să promoveze o autostradă care nu satisfăcea decât interesele imobiliare ale mafiei de pe Valea Prahovei.

Cândva, doar şi pentru acest demers al lui Coldea, vâlcenii ar trebui să îi mulţumească unui personaj atât de controversat în ultimii ani, unul care acum este acuzat şi incriminat de către un infractor de drept comun, cum este Ghiţă, şi de un saltimbanc politic, cum este Victor Ponta.

Rezumat: 1972 – acordul TIR, se înfiinţează culoarul IV de transport rutier cu traversare a României pe ruta Nădlac – Sibiu – Piteşti – Bucureşti – Constanţa.

1980 – se finalizează Piteşti – Bucureşti şi, în 1982, Feteşti – Cernavodă.

După revoluţie, toate guvernele tărăgănează proiectul, în paralel cu explozia imobiliară de pe Valea Prahovei. După 2007, Comisia Europeană anunţă finanţarea Culoarului IV, care, între timp, devine Culoarul Ten T.  Toate guvernele se fac că plouă în cazul Sibiu – Piteşti, cabinetul Boc minte că nu există finanţare pentru acest culoar, deşi aflăm că acest traseu era prins. Apare şi minciuna că acest traseu este foarte costisitor, cu o valoare de peste 3 miliarde de euro şi că ar fi de preferat unul pe Valea Prahovei, care s-ar ridica la doar 1 miliard de euro.

Guvernul USL anunţă oficial autostrada Comarnic – Braşov ca pe o prioritate, bagă în sertar Sibiu – Piteşti şi, aşa cum am spus, Şova şi Ponta, la umbra lui Ghiţă, se luptă 3 ani să obţină finanţare europeană pentru Valea Prahovei. Coldea şi Comisia Europeană se opun acestor demersuri şi, în cele din urmă, în 2015, se relansează autostrada europeană Sibiu – Piteşti, deşi chiar şi Rus încercase să umble cu fofârlica.

Liviu POPESCU

One comment

  • Marian Carstea

    Atitudine de imbecili pentru clasa politica! In 27 de ani trebuiau facute toate autostrazile din Romania! Numai niste oligofreni pot zice :hai sa facem Comarnic -Brasov dar sa nu facem Pitesti -Sibiu!!Rezultatul nu putea fi decat decat pe masura inteligentei de gaina handicapata: n-au facut niciuna!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *