Transalpina de Apuseni, cel mai frumos drum din Ţara Moţilor, realizat cu fonduri europene

Transalpina de Apuseni”, unul dintre cele mai frumoase, spectaculoase şi întortocheate drumuri din România, care face legătura între municipiul Aiud şi Munţii Apuseni, va fi finanţat cu 44 de milioane de euro din fonduri europene, proiectul depus de Consiliul Judeţean (CJ) Alba primind 74 din 100 d

Drumul judeţean 107 I, care va fi modernizat din bani europeni, are 78 de kilometri, străbate culmi de peste 1.000 de metri şi trece prin zone de o frumuseţe rară, cu păduri, chei şi poieniţe.

Consilierii judeţeni din Alba au aprobat, vineri, proiectul „Modernizare drum judeţean DJ 107 I: Aiud (DN1) – Aiudul de Sus – Rîmeţ – Brădeşti – Geogel – Măcăreşti – Bîrleşti Cătun – Cojocani – Valea Barnii – Bîrleşti – Mogoş – Valea Albă – Ciuculeşti – Bucium – Izbita – Coleşeni – Bucium Sat – DN 74 (Cerbu)” în vederea finanţării acestuia în cadrul Programului Operaţional Regional 2014 – 2020.

Preşedintele Consiliului Judeţean Alba, Ion Dumitrel, a declarat, vineri, corespondentului MEDIAFAX că nu există motive pentru care proiectul să nu primească finanţare, după ce ”verificările serioase au trecut”.

”Am avut o primă fază în care s-a analizat documentaţia, după care au venit în teren şi au făcut verificări, au mai verificat încă o dată documentaţiile pe care le-am depus noi la ADR Centru cu originalele, după care ne-au făcut punctajul şi am primit 74 de puncte din 100. Ca peisaj, ar fi unul dintre cele mai frumoase drumuri din România, nu doar din Alba”, a spus Ion Dumitrel.

Drumul este important atât pentru dezvoltarea socio-economică a zonei din Munţii Apuseni, deoarece va lega oraşul Abrud de municipiul Aiud, cât şi de Autostrada Sebeş-Turda, dar şi pentru că va permite accesul mai facil al turiştilor în această zonă.

Tronsonul străbate o zonă importantă a judeţului Alba, prin Munţii Metaliferi şi realizarea lui va scoate din relativa izolare care le-a frânat dezvoltarea economică şi le-a favorizat depopularea comunele Râmeţ, Ponor şi Mogoş.

De asemenea, va contribui la scurtarea drumului pe care îl au de parcurs locuitorii din zona Zlatna, Abrud spre Aiud, Cluj-Napoca şi spre localităţile din estul judeţului Alba, spre Blaj, Ocna Mureş.

În prezent, drumul prezintă numeroase degradări atât a îmbrăcămintei căii de rulare, cât şi cedări ale structurii rutiere.

Elementele geometrice nu corespund cerinţelor de trafic actual şi de perspectivă, iar lucrările de colectare şi evacuare a apelor sunt nefuncţionale şi cu gabarite depăşite.

O altă problemă a drumului este generată de scurgerea necontrolată a apelor pluviale.

Proiectul de modernizare propune, pe lângă asfaltare, şi amenajarea de trotuare şi piste pentru biciclişti.

Lungimea totală a drumului este de 78,42 km, iar valoarea proiectului se ridică la 44 de milioane de euro.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *