Jumătate din tronsoanele de autostradă aflate în construcţie sunt pe jumătate gata

Anul 2017 va aduce cel puţin 100 de kilometri de autostradă. Pentru cinci din cele zece tronsoane pe care se lucrează, procentele care indică stadiul fizic al lucrărilor sunt de peste 50%, potrivit datelor Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Cele mai avansate lucrări sunt pe tronsonul Gilău-Mihăieşti al autostrăzii Transilvania, de 88%, acesta fiind construit de asocierea dintre Spedition UMB şi Tehnostrade. Pe locul secund se află lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, de 19 km, lucrările fiind la 74%.

Per total, topul lucrărilor este dominat de tronsoanele autostrăzilor Sebeş Turda, loturile trei şi patru – partea dintre Turda, care va lega practic Clujul de A1 şi mai departe de Europa de Vest. De asemenea, în top se regăseşte şi tronsonul dintre Ungheni şi Ogra al autostrăzii dintre Ungheni şi Ogra, care va face legătură între Cluj şi Târgu-Mureş. Tot pe acest tronson, Târgu-Mureş va fi conectat la A1 prin Turda-Sebeş şi mai departe către Europa de Vest.

Per total, în lucru sunt aproape 280 km de autostradă, iar toate tronsoanele în lucru sunt în Transil­vania. În restul ţării, singura autostradă în lucru este centura Bacăului la nivel de autostradă, lucrările demarând anul trecut. Aceasta este şi prima autostradă din zona Moldovei. În sudul ţării, singurul tronson de autostradă ce va fi inaugurat în acest an, mai exact până în luna noiembrie potrivit calendarului oficial, este conexiunea dintre Str. Po­pa­sului şi şos. Petricani a autostrăzii A3 Bucureşti-Ploieşti. Anul trecut com­pania de drumuri a realizat brete­le­le necesare pentru a conecta Str. Po­pasului din Voluntari la autostradă, iar aso­cierea dintre SC Aktor SA & SC Euro­­construct Trading ‘98 SRL a de­ma­rat lucrările la pasajul de peste a­ceasta, pentru a continua autostrada spre şos. Petricani. Totodată, aceasta va fi prima autostradă „urbană“ din Ro­mânia.

Bugetul Ministerului Transpor­turilor a crescut în acest an cu 61%, la peste 13,7 miliarde de lei. Din această sumă, 4,3 miliarde de lei ar trebui să meargă anul acesta către construcţia de autostrăzi şi centuri ocolitoare, buget care creşte de la 1,74 mld. lei cât a avut în 2016.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *