Autostrada Sibiu-Piteşti şi Transalpina circulabilă tot timpul anului, premisele dezvoltării judeţului Vâlcea

Judeţul Vâlcea are toate şansele ca, în anii 2020, să devină unul dintre cele mai dezvoltate din România, având premise în domeniul turismului, dar şi al dezvoltării de start-up-uri economice în zona de est a judeţului.

„Este clar că administraţia judeţeană va fixa, drept prioritate zero, realizarea cât mai urgentă a autostrăzii Sibiu-Piteşti, un culoar european de transport mărfuri care aduce municipiul Râmnicu Vâlcea la doar 17 kilometri distanţă, promovând un areal industrial oportun pentru toate tipurile de industrii, pe tot parcursul acestei şosele. Saltul economic uriaş pe care această autostradă îl va impune judeţului va avea beneficii imediate în piaţa muncii, competitivitate salarială, specializare industrială, diversitate economică de la producţie până la logistică”, spune preşedintele CJ Vâlcea.

Interconectarea Râmnicului cu principala rută de transport a Europei poate genera, potrivit preşedintelului CJ,  un şomaj zero, o repopulare a judeţului, o demografie galopantă şi o gamă largă de oportunităţi pentru viitori antreprenori, dar şi o „renaştere a învăţământului profesional” în judeţ, adaptat pieţei muncii.

„Am discutat deja cu Primăria Râmnicu Vâlcea pentru a vedea artera de legătură a municipiului Râmnicu Vâlcea şi de a demara în regim de urgenţă construcţia acesteia, astfel încât, la finalul construcţiei autostrăzii, să avem şi legătura cu Râmnicul. În ceea ce priveşte legătura cu staţiunea Călimăneşti, începând din acest an, drumul judeţean Jiblea – Sălătrucel – Berislăveşti – Şuici intră în reabilitare, astfel încât perla Văii Oltului, cum mai este cunoscută staţiunea vâlceană, va fi tot la 17 kilometri distanţă de autostrada europeană”, mai spune Rădulescu.

În contextul dezvoltării turismului în zona montană a judeţului, preşedintele CJ Vâlcea spune că acest pol va fi finalizat atunci când Transalpina va deveni o şosea deschisă tot timpul anului.

„Asta înseamnă ca aria cuprinsă în cele 4 judeţe – Alba, Hunedoara, Vâlcea şi Gorj – să fie una extrem de bine dezvoltată turistic. Iar Obârşia Lotrului, nod rutier geografic, să fie o staţiune montană porpriu-zisă, cu sute, dacă nu mii, de locuri de cazare, cu o infrastructură urbană de la magazine alimentare, puncte farmaceutice, puncte sanitare, poliţie, jandarmerie, adică o mică localitate permanentă. Ăsta este proiectul nostru de aur.  De fapt, acesta este proiectul nostru de succes, crearea unui pol masiv turistic în Munţii Lotrului, care să rivalizeze cu Valea Prahovei, concentrat atât pe turismul de iarnă, cât şi pe cel de vară. Jieţul, Rânca, Obârşia, Şugagul sunt puncte cardinale ale poate celui mai modern complex de staţiuni turistice montane din România. Impactul socio-economic pentru Vâlcea, dar şi pentru celelalte trei judeţe este, la această oră, de neimaginat, dar, odată finalizat, va pune acest perimetru pe harta turistică nu doar a României. De ce să ne uităm cu invidie la Austria sau Elveţia când noi avem aici ceva la fel de frumos ca acolo?”, spune preşedintele Consiliului Judeţean Vâlcea.

În consecinţă, următorii 4 ani, pentru administraţia judeţeană, sunt de fapt provocarea pentru viitorul economic al Vâlcii, iar la finalul acestor proiecte, nivelul de trai şi atractivitatea regiunii ar putea fi unele din cele mai ridicate din România.

AP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *