Olanda este duşmanul de moarte al României, nein Constanţa, nein Schengen

Un lucru trebuie înţeles clar, fără divagaţii inutile pe teme de Europă civilizată. Oricâte puşcării am avea, oricâţi corupţi am băga la bulău, oricâte DNA-uri ar funcţiona, România putând deveni mai catolică decât Vaticanul, atât timp cât Rotterdamul se află în Olanda şi Constanţa în România, noi nu vom intra în Schengen!

Trebuie să fii olandez idealist să îţi omori propria economie portuară, acceptând să aduci în spaţiul economic comunitar un port care va surclasa toată economia olandeză. Deci, aderarea României la Schengen are doar legătură directă cu portul Rotterdam, şi nu cu dosarele lui Kovesi.

Rotterdam1În prezent, al treilea mare port al lumii şi cel mai mare din Europa este Rotterdam. Pe aici, intră toată marfa din lume în spaţiul comunitar. Adică în spaţiul lui Schengen. Şi asta se întâmplă de când e lumea modernă, de când e ea făcută. Bun, hai să privim un pic harta Uniunii Europene.

La marginea estică a Uniunii, avem un port mare, şi fluvial, şi maritim. Care este…? Lesne de ghicit…  Constanţa! De la Constanţa pleacă, spre Europa, trei mari magistrale – cea rutieră – Autostrada A1, magistrala petrolieră şi magistrala fluvială Dunăre – Rin.

Deci, trei coridoare europene care se duc hăt, departe, până în inima Europei. Şi haideţi să aruncăm o privire şi spre est de Constanţa! Ce vedem? Marea Neagră, toată Asia şi Orientul. Ce înseamnă asta? Cea mai mare piaţă din lume. Acestei pieţe pe unde i-ar fi mai lesne să bage mărfuri în Uniunea Europeană?

Normal că prin cel mai apropiat orificiu: Constanţa. Adică portul din  România Schengenistă, Constanţa, ar deveni cel mai mare port al Europei şi, implicit, unul dintre cele mai importante din lume. Unde mai este Rotterdamul în ecuaţia asta? Sub Constanţa, adică doar cu emisfera vestică. Cărui olandez i-ar conveni ca o ţară de asta, de mâna a doua, cum e România considerată, să ia smântana? Niciunuia.

Constanta1Constanţa deci, în varianta Schengen, ar deveni cel mai mare port al Europei, judecând după volumul de mărfuri taxabile şi care ar intra în Uniune. Numai dacă punem la socoteală China amuţim, cu ce poate ea produce, mai ales că guvernul de la Beijing doreşte, de mai demult, un picior sau un cap de pod prin România.

Constanţa este, deci, o comoară economică, a văzut astaşi fostul primar Mazăre, care s-a luptat ceva ani să-şi treacă acest port în subordine. Dezvoltarea economică a Dobrogei şi, cu puternice raze, spre tot Sud-Estul României depinde strict de intrarea României în Schengen şi, implicit, de portul Constanţa, cel care îşi va dubla proporţiile din toate punctele de vedere. Nu mai spunem de aeroportul Constanţa şi tot ce se află pe acolo…

Cine nu vrea asta? Un singur răspuns: Olanda. Ce face Olanda acum? Are de la 1 ianuarie preşedinţia UE. Aşa că România nu va intra în Schengen, chiar dacă arestăm noi tot parlamentul de la Bucureşti şi chiar dacă ne călugărim peste noapte. Că Olanda este extrem de abilă şi va spune „Da”, să fim convinşi că o altă naţiune „germanică” va spune nu, că aşa e în tenisul lor de mari lorzi şmecheri!

Iar noi nu avem ce face, suntem încă prea mici să facem garagaţe, deşi ştim tot adevărul, că, de fapt, la bază este doar lupta economică între Rotterdam şi Constanţa.

Membrii Comisiei Europene şi-au ţinut întâlnirea săptămânală la Amsterdam pentru a marca începutul perioadei în care Olanda va deţine preşedinţia Uniunii. Premierul olandez a prezentat în cadrul întâlnirii priorităţile pentru următoarele 6 luni. Din discuţiile purtate de corespondentul Ştirilor TVR Lucian Pîrvoiu cu membri ai cabinetului Rutte, dosarul România – Schengen nu este de actualitate.

Premierul olandez Mark Rutte a anunţat că preşedinţia ţării sale va fi una pragmatică, bazată pe eficienţă şi rezultate concrete, a transmis Lucian Pîrvoiu pentru Telejurnalul  TVR.

Din discuţiile purtate de corespondentul Ştirilor TVR cu membri ai cabinetului Rutte, care au fost şi ei prezenţi la întâlnirea de la Amsterdam, dosarul România – Schengen nu este de actualitate, ceea ce înseamnă că opoziţia Olandei la intrarea ţării noastre în spaţiul de liberă circulaţie rămâne intactă.

Liviu Popescu

54 comments

  • predasunteu

    Si de ce ar fi tocmai Constanta marea concurenta pentru Rotterdam? De ce nu Istambul, sau Atena. De ce nu Varna sau Dubrovnik? De ce nu Marsilia sau Londra? Mie mi se pare nemotivat si usor exagerat articolul. Daca imi spunea despre invazia agriculturii prin Olandezi, eram de acord – dar la porturi, nu pot sa fiu convins.

    • mmm

      simplu,este mai aproape de Europa de est….bine anteles asta este unul din motive

      • john

        cred ca aberati putin, cum sa fie mai aproape Constanta fata de celelalte porturi? Mai invatati putina geografie. Ce artere pornesc spre inima Europei? A1 care se opreste la Pitesti? Dunarea care vara din cauza debitului mic nu mai este 100% navigabil? Ma apuca rasul cand vad astfel de articole, iar pe fb aveti block la toate afisarile care duc la voi. Bye

        • gogutzu

          Haida de! Portul Constanta are avantajul major ca este cel mai mare si mai aproape. Apoi are avantajul ca are un canal care il deserveste, ceea ce alte tari n-au. Marimea portului Constanta este incomensurabil mai mare decat cele bulgaresti. Infrastructura oricat de proasta ar fi este peste ceea ce poate oferi Bulgaria. Johny boy, pune matale mana si pe geografie si pe economie tata ca esti praf.

      • CID

        anteles…de nepretuit !

    • juan

      De ce nu la Istanbul? Ce port la Istanbul?? haha. Prin zona asta a Europei, portul cta e cam cel mai bine pregatit sa preia trafic de mari dimensiuni. La bulgari abia poti sa bagi un vapor mai maricel. Portul Cta acum nici la jumatate din capacitate nu functioneaza, e potential mare de extindere etc. Din pacate, vom muri cu potentialul… si nu din cauza olandezilor 😉

    • Mys Saly

      Nu ai înţeles, deoarece nu vezi prin ochii minţii georgafia SE Europei, deşi s-au explicat detaliat avantajele portului Constanţa. Nu degeaba gândul Canalului Dunăre-Marea Neagră a apărut în mintea unor români încă din sec.XIX-lea
      A se veda istoria canalului pe wikipedia:
      „Planuri de a construi acest canal existau încă din secolul XIX. Încă de la alipirea Dobrogei la România, în 1878, a început a fi vehiculată ideea unui al patrulea braţ al Dunării, de data aceasta artificial, care să scurteze drumul către Marea Neagră. Condiţiile tehnice ale epocii făceau ca o astfel de realizare să fie extrem de dificilă şi costisitoare, aşa încât regele Carol I, realist, a refuzat să se implice în acest proiect.
      Ideea însă nu a fost abandonată, în 1928 viitorul academician Aurel Bărglăzan avea să facă un studiu, care a indicat practic actualul traseu al canalului.[4][5] Ulterior, Carol al II-lea a cochetat şi el cu ideea canalului, dar criza economică mondială şi apoi începutul celui de-al Doilea Război Mondial au făcut ca realizarea lui să fie amânată sine die.”

      Cine cunoaşte existenţa Canalului Rin-Dunăre, cunoaşte şi importanţa gurilor Dunării şi care este importanţa Canalului Dunăre-Marea Neagră, care înafară de o scurtare a ieşirii la mare permite afluenţa navelor maritime în mai în interiorul continentului şi accesul mai facil căi de transport rutier şi feroviar şi chiar aero.

      Singurul incovenient major, care îmi dă dubii asupra realităţii ideii subiectului tratat, e că prin Bosfor-Dardanele e cam greu de trecut, şi nu oricine poate să trecă şi oricum, dar dacă Turcia va fi admisă în spaţiul UE….. atunci şansele canalului sunt cu totul altele, Amsterdam-Rotterdam vor scădea în importanţă, dar nu vor muri din cauza Canalului Dunăre-Marea Neagră, asta este cert!

    • Nicolae POP

      Oare de ce isi doresc Olandezii portul Constanta asa de mult? Cred ca vor sa faca acte de filantropie si noi salbaticii din est nu -i lasam.

    • marian

      pentru ca turcia nu este in ue si pentru ca ,Constanta este al doilea sau al treilea port ca marime din Europa….destul de usor de gandit de ce nu se vrea…..

    • ionut

      Atena nu este port la Marea Neagra, mare care face legatura intre doua continente, si nici Instanbul care este port in Marea Marmara. Constanta este de asemenea cel mai adanc port de la Marea Neagra.

    • Vasiliu Dan

      Turcia nu este in UE deci in Schengen nici atat ! E logicsau mai trebuiesc explicatii ? Ar fi poarta schengen spre UE ,via Olanda !

  • Adrian

    „Ce vedem? Marea Neagră, toată Asia şi Orientul.”
    Hai sa mai invatam putina geografie, la Marea Neagra au 6 tari deschidere Ro, Bg, Uk, Ru, Tr, Georgia, nu prea vad aici prea mult din Asia si Orient, acestea ajung in Marea Neagra prin canalul Suez si Mediterana, deci cel mai apropiat port din shengen ar fi pe undeva prin Grecia, pana la noi mai au de mers.

    • radu

      Suez? Suez este in America de Sud. Sunt 2 stramtori. Bosfor si Dardanele. Ca si legatura intre Mediterana si Marea Neagra. CItesc si ma minunez, daca nu ati navigat niciodata, habar nu aveti de cat de mare este acest port comercial. Portul Constanta este cel mai mare pe care l-am vazut si am vazut timp de 7 ani destule. VA dati cu parerea niste amatori. M-am saturat de romanii care-si urasc tara. Ceausescu nu a fost prost si ceea ce a vrut sa demonstreze lumii intregi este ca Romania poate. Si a demonstrat. Unul dintre motivele pt care a fost judecat 30(?) minute si executat. Luati aminte „desteptilor”. Nu stiti macar a scrie corect, dar va dati cu parerea in economie. Nu mai sunt meciuri la tv? S-au terminat semintele? Nu mai e barfa de la colt de bloc la o halba? Auzi la el Suez… Geografia…

      • Suez in America de sud?

        Canalul Suez (arabă: قناة السويس, Qanā al-Suways), aflat la vest de Peninsula Sinai, este un canal de 163 km lungime, și lat de 300 m în cel mai îngust punct. Este situat în Egipt, între orașele Port Said (Būr Sa’īd) la Marea Mediterană și Suez (al-Suways) la Marea Roșie.
        Omule, numai prostii scrii! Cate clase ai? Cat trenul?

      • CID

        „Ca si legatura” ? Poate vrei sa spui „ca legatura” vezi ca este un articol foarte bun al lui Boia pe Adevarul.
        Nu „a scrie corect” ci „sa scrieti corect”.
        Suez face legatura intre Marea Rosie si Mediterana,e in Africa,dar asta nici nu mai conteaza,ai aratat cat de cultivat esti…

      • Geography

        In America de Sud este Panama nu Suez, boule.

      • DonCarlos

        Ba, da prost mai esti! Cum sa fie Canalul Suez in America de Sud? De Egipt nu cred ca ai auzit. Mai bine taceai, nu pareai atat de prost?

      • mihai

        suez in america de sud?scuze,pe unde a navigat 7 ani Radu?pe herastrau,sau ….pe sutghiol?

      • soficel frumos

        mai Radule daca esti prost ,macar nu te caca in pateca mai

    • Vasiliu Dan

      Corect! Unii posteaza doar ca sa se vada si ei undeva !Informare zero,cultura generala nici atat !

  • guraliuc constantin

    in afara de chestia cu mazare,articolul este bun…aveti dreptate,mai sunt porturi in zona,dar noi avem canalul si taxam tot,asa ca Constanta ar deveni printre primele porturi din lume in privinta tranzitului de marfuri…aici (ca sa inteleaga toata lumea),vor acosta nave mari si foarte mari,marfa va fi depozitata la noi (bani din stationarea marfurilor pe platforma portuara,care sunt foarte multi),apoi vor fi tranzitate in inima europei,pe canalui dunare-marea neagra…
    cine nu are interes sa ajunga marfa la timp sau mai repede si cu costuri mici ???

  • gicanul

    E adevarat cu Grecia dar nu au Dunarea

  • pop

    Mai Romane mai invata giografie si atunci ve-i intelege articolul de mai sus asa ca de ce de ce de aia ca suntem CENTRUL LUMI

  • Pesclevei Liviu Doru

    Corect , foarte corect , Uniune Europeana functioneaza cu 2 masuri valorice ,
    1. Stapani
    2. Sclavi
    Bine ar fi sa devenim :
    3. Neutrii !!!

  • ion

    Eu zic sa mai invatati geografie si apoi sa scrieti articole. Constanta este un port important doar pentru petrolul si gazele naturale din zona marii negre si marii caspice si asta doar in absenta unor conducte, iar aceste conducte se construiesc deja. Credeti voi ca cele doua ore pe care le sta un camion in vama dintre Romania si Ungaria sunt asa de importante in traseul marfurilor din China spre Europa??? De cand am intrat in UE nu exista diferente de taxe vamele intre noi si alte state europene si indiferent daca marfurile intra prin Romania sau prin orice alt punct din UE costurile vamale sunt aceleasi. Schenghen-ul nu schimba absolut nimic in aceasta problema, ci doar elimina timpul pe care il petrece un camion la granita dintre Romania si Ungaria. Atat si nimic mai mult.

    • Dan

      Trebuie sa te contrazic Ioane ! Am lucrta in portul Constanta 5 ani ! Nu este important doar pt petrol si gaze.Marfurile generale incepand de la cereale si terminand cu cele containerizate trec prin portul Constanta.Documentati-va inainte de a va expune o parere personala ! Parerea personala se mai bazeaza si pe realitati !

    • juan

      portul Cta e cel mai mare port din Europa dupa trafic de grane

  • Vasilescu

    Da da …. analiza de 2 lei. Ce deschidere are portul Rotterdam si ce deschidere are Constanta. In afara de Rotterdam exista Marsilia, Barcelona, Manchester, Hamburg, Le Havre, Constanta nu se afla in topul primelor 10 din Europa. Sa nu mai cautam explicatii de genul rea vointa din partea marilor puteri. Cauzele reale se afla in interiorul tarii : guvernari proaste, dezorganizare la toate nivelurile, lipsa securitatii frontierelor, coruptie. Dar ….. sa nu fim totusi pesimisti vom intra si in spatiul Schenghen pe masura ce se vor ameliora toate lipsurile care le-am enumerat mai sus. Pe de alta parte avind in vedere insecuritatea nu stiu cit va mai tine conventia Schenghen

    • Mircea

      Bravo. Vasilescu are dreptate. Constanta nu se compara nici pe departe cu Rotterdam. Sint marinar si stiu ce vorbesc. Nici ca marime, nici ca echipare, nu avem nici infrastructura, iar personalul portuar e mai slab la noi. Avem niste remorchere de tot risul plus altele si altele. Rotterdam-ul, chiar daca e mai departe de China fata de Constanta sau Grecia etc. ofera facilitati tehnice si financiare mult mai bune. De asemenea ,Rotterdam este duty free.
      Nu cred ca portul ii sperie pe olandezi ci alte chestii economico-politice despre care nu imi dau cu parerea caci nu ma pricep asa de bine.
      Dar as vrea sa incetam a mai ne amagi ca avem si ca sintem tari la ceva. Sintem rau de tot in urma lor, fara sanse de a-i prinde din urma vreodata. Doar ca nu rezistam sa ne laudam ca sintem tara cu cei mai inalti pitici din lume.

      • CID

        Fara sa fiu „mandru ca sunt roman” cum clama un viitor candidat la puscarie,totusi sa stii ca avem cel mai rapid internet din Europa si printre cele mai rapide din lume,cel mai bun antivirus BitDfender este creatie romaneasca si in fine din 2007 a scazut si scade puternic infractionalitatea-ca hotii au pleat acolo unde au ce fura!
        Si inca o chestie,Romania este in momentul de fata o tara cu orase foarte curate daca ne comparam cu cele occidentale unde mareea de straini -si stai sa vezi ce va fi acum cu refugiatii-le-au facut de o mizerie de nedescris.Circul des in vest,Viena,Paris,Londra-asta mai putin-dumnezeule mare,hartii,peturi,mucuri de tigari,mirosuri !!!

        • ly kuy

          daca nu iesea trump in SUA aveam o sansa sa scapam si de mai multi hoti din tara…poate scoteau vizele pt romani si puteau fugi toti „hotii” la ei, ca e tara mai mare si mai moderna si aveau ce fura :)))

        • DRG

          Nu mai e Romania pe primul loc la internet…de mult

    • Cristian

      Toată politica UE si NATO sunt de fapt interese economice in proportie de 100 %. Am plătit intrarea în NATO si UE cu varf , si inca o să mai plătim o perioada buna.

  • Ivan Turbinca

    Cacaia Marea Neagra? Tot ce misca pe Marea Neagra se cunoaste la Kremlin in cateva zecimi de secunda. Cu un asemenea filtru nu mai avem nimic de vorbit.

  • Gabor

    Autorul ar trebui sa studieze mai profund decat a facut pana acum diferenta intre Spatiul Schengen, care priveste circulatia libera a persoanelor, si Uniunea Europeana, care se refera la libera circulatie a marfurilor. Din fericire suntem membrii UE, transportul de marfuri are foarte putin de suferit datorita neaderarii Roamniei la Spatiul Schengen. Autorul ar trebui sa consulte un pic harta rutiera si feroviara din cele 2 zone, sa le compare si dupa aceea sa traga orice concluzie. Exista porturi de exemplu atat in Italia (Trieste) cat si in Slovenia (Koper) care sunt membre Schengen si nu au putut surclasa Rotterdamul. Faceti odata o vizita in acel port si va veti convinge, ca mai trebuie sa dezvoltam foarte mult infrastructura sa avem pretentia traficului din Rotterdam.

    • justin

      Mai, mai, mai, Gabor,
      Stai jos ! 4!
      UE=>persoane
      SCHENGHEN=>marfuri
      Populatie multa… putini oameni!
      Pe langa asta, olandezul vrea sa te calce pe gat cat esti mic ca daca
      te faci mare si iei contractul (SCHENGEN) poate se gaseste careva (si olandezul ar vrea sa il ia dar se gandeste ca risca mult sa ne lase in Schengen iar apoi noi sa lucram cu altii ca de cand madam Kovesi canta nu mai poti fi sigur pe niciun contract) sa investeasca in port si in amarata AIA de Dunare Romaneasca( ca in rest saracuta e uzitabila) sa o faca de ajuns de navigabila ca sa nu mai descarce pentru transport terestrial si sa ajunga si chinezu,turcul si ceilalti negustorasi de a dreptul in Germanica fara sa mai plateasca camioane care ar mai astepta pe deasupra pe la portile lui Viktor. S-acu sa-mi spuneti voi desteptatilor cam pe unde ai putea sa treci ( vezi oricare din porturile date ca alternative in toate comentariile de mai sus) marfa pentru cam 10 tari-destinatii fara ajutor terrestrial? Ca prin Rotterdam nu poti! Acolo trebuie sa le descarci si apoi sa le incarci in camioane sau trenuri pentru cele 10 tari care pe deasupra sunt si mari consumatoare! Mai mari ceva ca Olanda! The only leverage Netherlands has is the waiting time for the product to enter Schengen! And that is why we will have a longer wait for a long time! Just give them motherfuckers the fucking port and we ll be in momentarily! BET?

    • marian

      Gabor,asta era si ideea…sa aderam si atunci s-ar fi justificat si acoperit mult mai repede investitia in infrastructura….
      http://romaniateiubesc.stirileprotv.ro/emisiuni/2014/sezonul-1/constanta-portul-cu-2-500-de-ani-de-istorie-dar-fara-niciun-viitor.html

  • Julius

    „Sengen” inseamna circulatia libera de PERSOANE in EU. Circulatia marfurilor in EU este LIBERA.
    Iar porturile, indiferent unde sunt in EU nu au treaba cu „Sengenul”, dooar in masura in care sunt controlate persoanele care intra in spatiul EU.

  • Fox

    ma crucesc cand vad cat de optimisti sunt romanii. domilor, n-o sa circule nici dracu prin constanta sau dunare marea neagra. ati vazut romani buni si seriosi cand e vb de business? in ultimii 26 de ani NU! asa ca pana la proba contrarie ar fi bine sa va abtineti si nu ziceti hop inainte de a sari santul. in rest, nu pot spune decat doamne ajuta si sa fie constanta asa cum visam.
    P/S: si ar trebui sa nu ne mai bocim cu dracia de schengen. dezvoltarea unui port, a unei infrastructuri nu e facuta pt schengen ci pt bunastarea populatiei. intai se munceste si apoi vin investitiile,,doar ca la noi se asteapta pe dos.

  • Pingback: Olanda este duşmanul de moarte al României, nein Constanţa, nein Schengen | Oficial Media

  • daniel van soest

    Nu nein – nee! – un articol interesant dar usor tendentios, nu uita ca Olanda este cel mai mare investitor strain in Romania, asa un dusman de moarta…. oricum ar fi bine sa fie dezvoltat portul Constanta, cu sau fara Schengen. Dar deocamdata legatura dintre Constanta si Europa consta intr un fluviul infundat si superba autostrada A1 care sa opreste cat stiu eu in Buchuresti! Va sugerez sa alegeti conducatori care sa ocupa de infrastructura in loc de buzunarele lor! by the way – sper si eu ca Romania o sa intre repede in Schengen!

  • Pingback: Homepage

  • Cristian

    Mie acest articol mi se pare in fel de praf in ochi! E ceva in genul ,,strainii vin si ne cumpara pamanturile” de parca ei ar pleca cu ele in spinare in tara de origine. In conditii le in care in romania raman nelucrate pamanturi cam cat un judet! Acolo erau interesele lui Tarata sau Nicolae,care aveau in concesinune de la stat pamanturi cu cativa lei hectarul si le afecta direct afacerile pentru ca strainii intrau in competitie directa cu ei. In cazul portului,intersul cred ca interesul e al politrucilor care il administreaza ,deoarece atata vreme cat e la stat portul le poate produce bani. Orice companie de stat e capusata de un smecher pus politic ,care sa faca contracte supraevaluate sau, mai stiu eu ce invarteala sa stoarca bani! Asemenea titluri sunt destinate sa sperie opinia publica !!!! Nici o companie oricat de profitabila ar putea fi n-o sa poata inregistra succes la stat! Intotdeanuana vine unul (pus politic) sa conduca compania si sa scoata cumva bani pentru partid! Nici mie nu-mi plac privatizarile,si nu cred ca Petrom ar fi fost ceea ce este astazi daca nu se privatiza! Va dau cateva exemple: Oltchim ,Hidroelectrica ,CFR…etc. Toate sunt companii gigant si toate au avut pierderi enorme din cauza politrucilor pusi la conducere!

  • Mihai

    Ionescule, tinzi la exagerari. stii tu ceva dar amesteci grav si in plus piedestalizezi Constanta si implicit Romania. aici are dreptate „predasunteu” in primul coment. sa-mi scuzi literele mici din capul propozitiilor, e din graba: despre ce autostrada vorbesti matale bre, acolo? de bucatica aia de sosea mai lata care se gatuie in Centura Bucuresti? si apoi cand ai zis ca scapi – pe soseaua lata spre Ploiesti, la comarnic te-opintesti? in drum spre vestul Europei?
    du-te si documenteaza-te, domnule!

  • Pingback: Olanda sprijină admiterea Bulgariei în spaţiul Schengen şi se opune în continuare aderării României « CER SI PAMANT ROMANESC

  • Pingback: Știrile zilei - 11 ianuarie 2016 ⋆ zoso blog

  • Ovidiu

    Toată cheia este autostrada Pitești Sibiu, Marfa din Asia ajunge prin Constanța în Europa cu 15 zile mai devreme, de fapt este și vândută pina ajunge la Rotterdam. Asta este marele necaz al Olandezilor. Dacă vor pune mana pe port avem autostrada gata în 36 de luni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *